خود سوزی در اسپانیا به علت مشکلات اقتصادی


تظاهرات مردم اسپانیا علیه خصوصی سازی بخش بهداشت و درمان اسپانیا توسط مجلس اسپانیا

خبرگزاری تسنیم : مردی ۵۷ ساله به علت مشکلات اقتصادی خود را در مالاگا سوزاند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبان "وانگواردیا"، روز گذشته (چهارشنبه)، مردی 57 ساله و بیکار به علت مشکلات اقتصادی در شهر مالاگا، در جنوب اسپانیا، در حضور هزاران شهروند دیگرخود سوزی کرد.

تا به این لحظه هیچ مدرکی‌ که هویت وی را آشکار کند وجود ندارد. وی ساعت 18 به وقت محلی، روبروی یک بیمارستان بر روی خود بنزین ریخته و خو را آتش زد. پس از این اقدام وی را به بیمارستان منتقل کردند. وضعیت جسمانی وی بسیار وخیم گزارش  شده است.

یک از شاهدان این جریان گفت:" کمی قبل از این اقدام به من گفت که متاهل است و ماهاست که بیکار است و در حال حاضر حتی پول برای خرید نان هم ندارد".

شهروندان اسپانیایی به هیچ عنوان افزایش مالیات ها وکاهش حقوق هایشان را نمی پذیرند و این مخالفت خود  را  با برگزاری تظاهرات گوناگون ابراز کرده اند.

در یک سال گذشته اسپانیا، به ویژه مادرید شاهد نارضایتی‌های بسیاری از سوی شهروندان این کشور بوده است. این شهروندان به نشانهٔ اعتراض به سیاست‌های ریاضتی و برنامه های‌ دولتی به خیابان‌ها آمده و اعتراضات ضّد دولتی سر داده اند.

این اولین باری نیست که شهروندان اسپانیایی اقدام به خود کشی می کنند. چندی پیش "امیا اگنیا " خانمی  53ساله ، که یکی از اعضای انجمن شهرداری اسپانیا  بود به علت مشکلات اقتصادی خود خوکشی  کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت