انتشار «آزادسازی انسان و جهان در اندیشه‌های راهبردی پیامبر(ص)»‌ به دو زبان

انتشار «آزادسازی انسان و جهان در اندیشه‌های راهبردی پیامبر(ص)»‌ به دو زبان

خبرگزاری تسنیم: ابوالقاسم حسین‌جانی تازه‌ترین اثر خود با عنوان «آزادسازی انسان و جهان در اندیشه‌های راهبردی پیامبر(ص)» را به دو زبان فارسی و انگلیسی در دست انتشار دارد.

ابوالقاسم حسین‌جانی شاعر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ از اتمام ترجمه انگلیسی تازه‌ترین اثر دو زبانه خود با عنوان «آزادسازی انسان و جهان در اندیشه‌های راهبردی پیامبر(ص)»‌ خبر داد و گفت: حروف‌چینی و صفحه‌آرایی این کتاب نیز به اتمام رسیده است و مراحل پایانی پیش از چاپ را می‌گذراند.

وی افزود: هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) در سال‌های اخیر در جهان غرب موجب شد تا به نگارش این اثر بپردازم، از نظر من این هجمه‌ها که نتیجه جهالت انسان غربی است،‌ در واقع هتک حرمت خود انسان‌هاست،‌ چرا که انسان خوب، به خویشتن خویش رسیده است، وقتی پیامبر و خدا را از او می‌گیریم، او را در تنگنا و بن‌بست قرار می‌دهیم.

حسینجانی گفت:‌ این کتاب در 23 فصل بر اساس مستندات قرآنی و فرمایشات پیامبر اکرم(ص) در نهج‌الفصاحه نگارش شده است. نگاه غالب در این کتاب جهانی بوده و روی سخنم با کلیه مردم جهان است، نه مسلمانان به صورت خاص. ابتدا انسان را از دیدگاه پیامبر(ص) بررسی کرده و سپس خانواده جهانی را با استناد به این سخن پیامبر(ص) «الناس کلهم عیال‌الله»‌ بررسی کرده‌ام.

وی ادامه داد: با توجه به اتمام ترجمه انگلیسی با چند ناشر برای انتشار این اثر توافقاتی داشته‌ام،‌ اما هنوز به قطعیت نرسیده است.

این شاعر آیینی در ادامه از برگزاری کلاسی با عنوان «زبان و ادبیات جهانی انسان در نهج‌البلاغه و قرآن» خبر داد و گفت: این کلاس‌ها از این هفته چهارشنبه‌ها در حوزه هنری برگزار می‌شود و مخاطبان آن علاوه بر شاعران جوان عموم علاقه‌مندان هستند.

وی گفت:  قرآن و نهج‌البلاغه هم‌چون فرهنگ اسلامی یک فرهنگ جهانی است و بهترین آیینه برای نگریستن به انسان است،‌ انسان،‌ نیازهای اولیه و ابتدایی مشترک،‌ مشکلات و مسائل جهانی انسان‌ و... از جمله مباحثی است که در این کلاس‌ها بررسی خواهد شد.

انتهای پیام/ی13

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
خانه خودرو شمال
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل