ثبت خاطرات مسن‌ترین فرمانده جنگ در "هدایت سوم"

ثبت خاطرات مسن‌ترین فرمانده جنگ در "هدایت سوم"

خبرگزاری تسنیم: کتاب «هدایت سوم» به قلم سیدحمید سجادی‌منش توسط انتشارات سوره مهر به چاپ می‌رسد. این اثر خاطرات سردار جعفر اسدی، مسن‌ترین فرمانده در جنگ را روایت می‌کند.

سیدحمید سجادی‌منش، نویسنده کتاب «هدایت سوم»، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، گفت: این اثر به خاطرات سردار جعفر اسدی از دوران کودکی تا جنگ تحمیلی می‌پردازد. سردار اسدی فرمانده لشکر المهدی(عج) استان فارس بودند که به عنوان مسن‌ترین فرمانده در زمان جنگ و در حال حاضر به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: ساختار این اثر از سه قالب تشکیل شده است؛ بخشی از این اثر به رویات خاطرات اسدی می‌پردازد، در بخشی خاطرات با داستان تلفیق شده و به صورت خاطره- داستان بازگو می‌شوند و بخش سوم کتاب نیز به روایت خاطرات در قالب داستان اختصاص دارد. حدود 80 خاطره از وی برای موقعیت‌های مختلف زندگیش روایت شده، اما محوریت خاطرات با روزهایی است که اسدی در جنگ تحمیلی حضور داشت.

این نویسنده با اشاره به عنوان اثر یادآور شد: «هدایت سوم» برگرفته از نظرات و تأکیدات علما برای انسان‌ها است. بارها از زبان علما شنیده‌ایم که ائمه اطهار(ع) سه نوع هدایت برای انسان قائل بودند که مهمترین آنها هدایت سوم است. در نوع سوم، این انسان نیست که راه را می‌پیماید، بلکه این هدایت از جانب دیگران اتفاق می‌افتد و او را با خود می‌برند. به اعتقاد راوی تمامی کسانی که در جبهه بودند، مشمول هدایت نوع سوم قرار گرفتند.

سجادی‌منش با بیان اینکه خاطرات سردار اسدی با توجه به نقش ایشان در مناطق عملیاتی گردآوری شده است، گفت: زمانی که همه فرماندهان سپاه در جنگ مانند شهید همت و شهید خرازی حدود 20 الی 30 سال سن داشتند، سردار اسدی چهل ساله بودند. به همین دلیل ایشان همیشه مورد احترام دیگر فرماندهان بودند. در حال حاضر نیز ایشان مسن‌ترین فرمانده سپاه هستند.

نویسنده کتاب «هدایت سوم» یادآور شد: مهمترین ویژگی این اثر روایت روزهای نخست از جنگ است. همیشه این موضوع در کتاب‌هایی که به روایت خاطرات دفاع مقدس اختصاص دارد، فراموش‌شده است، اما سردار اسدی در این کتاب به روایت خاطرات از همان روزهای اول جنگ می‌پردازند. علاوه بر این، شخصیت‌هایی در این کتاب حضور دارند که در دیگر آثار سراغی نمی‌توان از آنها گرفت. به عنوان نمونه، حاج داوود کریمی به عنوان کسی که مسئولیت جبهه‌های جنگ در شش ماه نخست را برعهده داشت، در هیچ‌یک از آثار دیده نمی‌شود، اما در این کتاب بخش قابل توجهی از خاطرات به این فرد اختصاص داده شده است.

کتاب «هدایت سوم» در 450 صفحه تا پایان سال جاری توسط انتشارات سوره مهر به چاپ خواهد رسید.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران