تلفات سیل افغانستان و پاکستان به بیش از ۱۶۰ کشته رسید

تلفات سیل افغانستان و پاکستان به بیش از 160 کشته رسید

خبرگزاری تسنیم: بارش باران به صورت غیر عادی در افغانستان و پاکستان موجب جاری شدن سیل در این دو کشور شده و تاکنون بیش از ۱۶۰ کشته در مناطق مختلف برجای گذاشته است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز؛ مقام های رسمی افغانستان و پاکستان امروز دوشنبه اعلام کردند، در پی وقوع سیل در افغانستان و پاکستان که یکی از یکی از بدترین بلایای طبیعی در جنوب آسیا در سال 2013 به شمار می رود، بیش از 160 نفر جان خود را از دست داده و تعداد زیادی بدون سرپناه، مواد غذایی و برق باقی مانده اند.
مناطق کوهستانی افغانستان بیشترین آسیب را از سیل اخیر متحمل شده به طوری که 61 نفر در این مناطق کشته شده و حدود 500 خانه قدیمی در ده ها روستای افغانستان تخریب شده است.
در ولایت نورستان افغانستان نیز بیش از 60 خانه تخریب شده است. مقام های افغان قادر به ارسال کمک برای برخی از روستاهایی که در این سیل به شدت آسیب دیده اند، نیستند چرا که بسیاری از جاده های این مناطق توسط طالبان کنترل می شود.
در دو منطقه مرزی در ولایت های خوست و ننگرهار نیز حداقل 24 نفر کشته شده اند. بیش از 50 خانه و مغازه نیز در این مناطق تخریب شده است.
در پاکستان نیز بارش باران موسمی و جاری شدن سیل تاکنون بیش از 80 قربانی گرفته است.
انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان