رسانه‌ها نقش مهمی در نهادینه‌سازی سبک زندگی اسلامی دارند


رسانه‌ها نقش مهمی در نهادینه‌سازی سبک زندگی اسلامی دارند

خبرگزاری تسنیم: رئیس شورای اسلامی شهر یزد رسانه ها را یکی از مهمترین کانون های فرهنگ سازی سبک زندگی اسلامی دانست.

حمیدرضا مطهریان در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار کرد: اگر بخواهیم تعریفی از سبک زندگی اسلامی ارائه کنیم، زندگی اسلامی آن زندگی است که هم دنیای انسان را تامین نماید هم سبب تامین آخرت انسان شود.

وی ادامه داد: زندگی تنها در صورتی که هر دو دنیا را داشته باشد زندگی خوبی است و اگر ما یک زندگی دنیایی بسیار خوبی داشته باشیم ولی آخرتمان را از دست بدهیم، این زندگی چیزی نیست که مطلوب اسلام باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد افزود: همچنین زندگی که فقط به آخرت انسان توجه داشته باشد و دنیا را رها کنیم و باعث شود که در دنیا نه امنیت، نه رفاه و نه نشاط داشته باشیم نیز از نظر اسلام یک زندگی مناسب و کامل به حساب نمی آید.

توجه اسلام به کوچکترین مسائل زندگی انسان

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر یزد چنین زندگی را باعث سعادت انسان ها دانست و بیان کرد: نسبت به چنین زندگی باید فرهنگ سازی مناسب صورت پذیرد، اسلام تمام موارد حتی کوچکترین مسائل زندگی را مورد توجه قرار داده است.

مطهریان تصریح کرد: اگر مسئولین، فرهنگ سازان، صدا و سیما، رسانه ها، خبرگزاران و روحانیون و کلیه افراد به هر نحوی بتوانند این موارد را به هر صورتی در جامعه ترویج دهند، ما یک زندگی شاد و خوشی را در میان مردم خواهیم داشت.

وی تاثیر فرهنگ سازی مناسب را در پذیرش موضوعی خاص از سوی جامعه بسیار بالا دانست و گفت: به صورت نمونه در ارتباط با فرهنگ سازی در جامعه، می توان به بستن کمربند ایمنی از سوی رانندگان اشاره کرد که تا چند سال گذشته به هیچ عنوان مورد توجه قرار نمی گرفت.

رییس شورای اسلامی شهر یزد افزود: با فرهنگ سازی خوبی که هم مستقیم و هم به صورت غیر مستقیم، انجام شد، الان کلیه رانندگان و سرنشینان جلوی خودروها از کمربند ایمینی استفاده می کنند.

نقش رسانه‌ها در فرهنگ سازی سبک زندگی اسلامی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر یزد افزود: در تثبیت فرهنگ استفاده از کمربند ایمنی توسط رانندگان، فیلمها و سریال‌ها نیز نقش بسیار مناسب و بارزی بر عهده داشتند و این که در فیلمها رانندگان اولین کاری که می کردند کمربند خود را می بستند، تاثیر بسیار بالایی بر فراگیر شدن این فرهنگ در جامعه داشت.

مطهریان ادامه داد: در زمینه ترویج سبک زندگی اسلامی نیز اگر فیلمسازان وارد کار شوند و مبانی اصیل زندگی اسلامی را در فیلمهای خود به نمایش بگذارند، شاهد سرعت بیشتری در تثبیت این فرهنگ در میان خانواده ها خواهیم بود.

وی تصریح کرد: زندگی اسلامی زوایای مختلفی دارد که می توان به هر یک از آن‌ها به صورت خاصی توجه کرد، از جمله این موارد بحث نماز است، اگر بازیگر فیلم‌هایی که ساخته می شود، برای نماز از خواب بیدار شود، کم کم اهمیت نماز در میان مردم بیش از پیش شناخته تر می شود.

وی اضافه کرد: صداوسیما و رسانه های تصویری و مکتوب نقش بسیار مهمی در فرهنگ سازی سبک زندگی اسلامی در جامعه و در میان خانواده ها بر عهده دارند.

انتهای پیام / الف

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
خانه خودرو شمال
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon