دولت در مهار تورم و گرانی تلاش کند / پیروزی مردم مظلوم سوریه نزدیک است


دولت در مهار تورم و گرانی تلاش کند / پیروزی مردم مظلوم سوریه نزدیک است

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه موقت ساری با اشاره به اینکه پیروزی مردم مظلوم سوریه با کمک کشورهای اسلامی منطقه، نزدیک است، گفت: دولت در مهار تورم و گرانی تلاش کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حجت الاسلام یوسف یوسف پور در خطبه های امروز نماز جمعه مرکز مازندران در خطبه نخست نماز جمعه ساری اظهار کرد: باید اخلاق و ادب نشان دهیم، اگر بخواهیم اخلاق و ادب داشته باشیم باید فهم و درک خود را کامل کرده و بینش و بصیرت را در جامعه ترویج کنیم.

وی افزود: انسان هایی که شرح صدر دارند می تواند بدی را تحمل کرده و خوب جلوه دهند، انسان های دارای شرح صدر دنبال پوشاندن عیوب هستند و جلوی شیوع گناه را از جامعه می گیرند.

خطیب جمعه ساری با اشاره به هفته تعاون گفت: تعاون از دستورات اصلی اسلام است بنابراین در صورتی که این دستور اسلامی اجرایی شود می تواند بسیاری از مشکلات جامعه را رفع کند، باید نظام اسلامی و مردم به رفاه اجتماعی برسند و مشکل بیکاری رفع شود، نقش تعاون در اشتغال بسیار حائز اهمیت است.

وی با تبریک ولادت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت، تصریح کرد: حرم این بانوی آب و آفتاب حرم دوستداران اهل بیت بوده به برکت این بانو بزرگوار، تمام مراجع ارزشی جهان اسلام از فیوضات دینی و ارزشی ایشان در قم استفاده می کنند.

یوسف پور با تبریک ولادت امام هشتم شیعیان جهان، گفت: برپایی جشن های دهه کرامت در این دهه مطابق با خاندان عصمت و طهارت باشد.

وی بیان کرد: میلاد حضرت معصومه(س)  و روز دختران نامگذاری شده است، دختران با اسوه قرار دادن حضرت معصومه (س)، پاکدامنی، عفت و حیا را در دختران تقویت کنند.

یوسف پور گفت: خانواده ها و والدین باید دخترانی پاکدامن، عفیف و پاک تربیت کنند، دختران برکت اساسی خانواده هستند و والدین باید این هدیه و ارزش الهی را پاس بدارند.

وی اظهار کرد: متاسفانه برخی دختران ما می خواهند هویت خود را در خیابان گردی پیدا کنند که عیب بزرگی بوده که در جامعه اسلامی رسوخ پیدا کرده است، همه باید همت کنند تا این عیب از دختران دور شود.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت مازندران با اشاره به آغاز هفته حج، افزود: در آستانه برگزاری مناسک حج امسال هستیم، حجاج باید قوه عقل، غضب و شهوت خود را در این مناسک تطهیر کنند تا انسان به مفهوم واقعی حاجی شود.

وی بیان کرد: زائران با اعمال صحیح مناسک حج خود را بیمه کنند.

یوسف پور با تسلیت سالروز شهادت جمعه سیاه، یاد شهدای کوی ژاله تهران را گرامی داشت و روان پاک آنان درود فرستاد.

وی سالروز وفات آیت الله طالقانی نخستین امام جمعه تهران را تسلیت گفت: دومین شهید محراب نقشی اساسی در ترویج دین مبین اسلام و شکل گیری انقلاب داشته است.

یوسف پور با اشاره به اینکه تورم و گرانی افسار گسیخته در جامعه باید رفع شود، اظهار کرد: باید رسانه ها و مسئولان با عزم جدی و ملی زمینه همدلی و تقویت ساختار درونی را در جامعه ایجاد کنند.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به درگیری های داخلی در برخی کشورهای منطقه، افزود: واکنش استکبار و آمریکا جنایتکار برای مقابله با بیداری اسلامی است، آمریکا در صدد تسلط بر منطقه با محوریت رژیم غاصب صهیونیستی بوده و قصد حمله به سوریه را دارد.

وی بیان کرد: همه مسئولان و مردم باید با نگاه کلان، همه جانبه و براساس با واقعیات تصمیم گیری و موضع گیری کنند تا اسلام و مقاومت پیروز شود.

یوسف پور با اشاره به اینکه 20 شهریورماه سالروز تجلیل امامزادگان است، افزود: باید تلاش مسئولان فرهنگی در جهت تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی کشور محقق شود.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
خانه خودرو شمال
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon