بنزین یورو ۲ را با یورو۴ مخلوط می‌کنند/ صادرت نفت کوره صرفه اقتصادی ندارد


پمپ بنزین

خبرگزاری تسنیم : یک کارشناس پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اعلام اینکه بنزین یورو ۲ را با یورو ۴ و ۵ مخلوط می کنند که مشکلات زیست محیطی دارد، گفت: صادرات نفت کوره صرفه اقتصادی ندارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، مصطفی کشکولی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اخیرا طی خبری اعلام کرده بود، از ابتدای سالجاری تاکنون، به طور متوسط روزانه بیش از 16 میلیون و 600 هزار لیتر نفت کوره به کشورهای مختلف جهان و منطقه خاورمیانه صادر شده است و ایران در حال حاضر ایران یکی از بزرگترین صادرکنندگان نفت کوره در سطح منطقه و جهان است.
وی همچنین در خصوص فروش سوخت به کشتی‌های عبوری ایران و خارجی از طریق مراکز بانکرینگ در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز، توضیح داده بود: امسال به طور میانگین روزانه نزدیک به 5 میلیون لیتر نفت کوره و گازوئیل به کشتی های عبوری در خلیج فارس و تنگه هرمز تحویل شده است.

این در حالی است که اسماعیل احمدی یکی از کارشناسان پالایش و پخش فرآورده های نفتی به خبرنگار تسنیم اعلام کرده است، متاسفانه حجم زیادی از نفت خام تحویلی به پالایشگاه ها تبدیل به نفت کوره که از نظر فراورده ها یکی از کم ارزش ترین فراورده نفتی است تبدیل می شود و این نفت کورده تولیدی به کشورهای اروپایی و آسیایی صادر می شود و این کشورها از نفت کوره تولیدی ایران می توانند نفت گاز و یا حتی بنزین با کیفیت تولید کنند.
وی ادامه داد: هم اکنون شرایط پالایشگاه های کشور در تولید فراورده های باکیفیت خوب نیست و باید به این سمت برویم که بتوانیم هر چه زودتر از تولید نفت کوره کاسته و به سمت تولید بنزین با استانداردهای روز دنیا حرکت کنیم.
این کارشناس پالایش نفت خاطرنشان کرد، براساس برنامه پنجم توسعه باید هر چه زودتر به سمت تولید بنزین و گازوئیل با استاندارد های یورو 4 و 5 حرکت کنیم اما متاسفانه هم اکنون تنها روزانه 24 میلیون لیتر بنزین با این استاندارها تولید می شود و درنهایت این بنزین با بنزین یورو دو که هم اکنون بنزین مصرفی در کشور است مخلوط شده و موجب می شود تا مشکلات زیست محیطی را ایجاد کند.

انتهای پیام/

دهۀ «رکود، عبرت، تجربه»
پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon
بانک ایران زمین
فلای تو دی