جستجوی جوان غرق شده در رودخانه آب ملخ سمیرم بی‌نتیجه ماند

جستجوی جوان غرق شده در رودخانه آب ملخ سمیرم بی‌نتیجه ماند

خبرگزاری تسنیم: سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان بروجن گفت: جستجوی جوان غرق شده در رودخانه آب ملخ سمیرم پس از ۱۰ روز عملیات امداد و نجات بی‌نتیجه ماند.

آرش شیرانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد اظهار کرد: در روز دوشنبه 11 شهریورماه همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) رأس ساعت 16، پس از اطلاع از غرق شدن یک جوان بروجنی با هویت ابوالفضل اسحاقی در آب‌های خروشان رودخانه آب ملخ سمیرم، با دریافت کد عملیات نجات کشوری از سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، عملیات امداد و نجات در پی یافتن این جوان با همکاری جمعیت هلال احمر شهرستان سمیرم آغاز شد.

وی افزود: در روز سوم از این عملیات نجات با درخواست بالگرد از مدیرکل جمعیت هلال احمر استان و موافقت وی، از محل حادثه تا شعاع 25 کیلومتری اقدام به عملیات جستجو و امداد هوایی شد که متاسفانه این اقدام هم بی‌نتیجه ماند.

شیرانی با تاکید بر اینکه کلیه اقدامات و فعالیت‌های این جمعیت در راستای مواجهه با حوادث رایگان است، تصریح کرد: برخلاف قوانین و دستورالمعل‌های مصوب در عملیات‌های امداد و نجات، به مدت 10 روز با حضور هشت تیم امداد و نجات از شهرستان‌های بروجن، سمیرم، مبارکه و لنجان اقدام به عملیات جستجو به صورت هوایی، گشت پیاده و غریق نجات شد که متاسفانه عملیات نجات در پی یافتن جسد این جوان بروجنی بی‌نتیجه ماند.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان بروجن گفت: متاسفانه در روز دوم از این حادثه و در پی تلاش خودسرانه و بدون هماهنگی خانواده آن جوان در حین جستجو، پسر دیگر این خانواده نیز به سبب بی‌احتیاطی در آب غرق شد و پس از مدتی  جسد وی از آب بیرون کشیده شد.

شیرانی با بیان اینکه این دو جوان بر اثر بی‌توجهی به تابلوهای هشداردهنده در کنار رودخانه جان خود را از دست دادند، افزود: به هم‌وطنان توصیه می‌شود که در مکان‌های تفریحی فقط در محل‌هاى امن و با حضور غریق نجات اقدام به شنا نموده و در هنگام شنا کردن از انجام حرکات و شوخى‌هاى خطرناک که باعث ایجاد عدم تعادل ‌شود به شدت پرهیز کنند.

وی با تاکید بر عدم ورود به آب‌های خروشان، مهمترین اقدامات در مواجهه با فرد غرق شده را، برقرار کردن تنفس مصنوعى، گرم نگهداشتن غریق و فراهم کردن شرایط انتقال فورى وی به بیمارستان در راستای جلوگیرى ازعوارض خطرناک و کشنده آب جذب شده عنوان کرد.

شیرانی در پایان از تلاش و همکاری‌های محمد علی تاج دره، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سمیرم تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon