فرآیند فروش سوخت به مرزنشینان باید هوشمندانه باشد/ ۵ درصد مالیات مرزنشینان حذف شد

فرآیند فروش سوخت به مرزنشینان باید هوشمندانه باشد/ 5 درصد مالیات مرزنشینان حذف شد

خبرگزاری تسنیم: معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: فرآیند فروش سوخت مرزنشینان باید هوشمندانه، عالمانه و دقیق باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، عباس نخعی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه فروش سوخت مرزنشینان اظهار کرد: متاسفانه در راستای فروش سوخت به مرزنشینان، یک‌سری مشکلات و معضلات در کنار موفقیت‌ها از ابتدای فروش تاکنون حاصل شده است که هرچه بیشتر پیش می‌رویم، نه‌تنها مشکلات کاهش می‌یابد بلکه روز به روز بر مشکلات افزوده می‌شود.

وی افزود: مشکلات مرزنشینان بر اثر محتوایی ایجاد شده است، ملاک فروش سوخت به مرزنشینان در واقع کمک به معیشت مرزنشینانی است که در بدترین شرایط زندگی، گذران معیشتی می‌کنند.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: انتظار ما این نیست که هر روز بسته به شرایط، اعداد و ارقام فروش سوخت تغییر یابد.

نخعی بیان کرد: فرآیند فروش سوخت دچار اشکال است و باید برای آن راهکار مناسبی تعریف شود.

وی گفت: پاسخگوی هر نوع انحراف و تخلف در بحث فروش سوخت به مرزنشینان در هر بخش از شهرستان‌های استان، فرماندار است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در ارتباط با فروش سوخت مرزنشینان، 23 رویه اجرایی به‌کار رفته است که فقط دو یا سه مورد اجرایی نشده است.

نخعی افزود: از کارگروه‌ها درخواست می‌شود که قیمت‌های فروش و خرید سوخت نفت به مرکز (تهران) اعلام شود.

وی با اشاره به این‌که تنها دغدغه مهم برای مرزنشینان سوخت است، گفت: باید بخشی از کمبودها که به دلیل تحریم‌ها ایجاد شده است، جبران شود.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: متاسفانه 21 روز فروش سوخت در شهرستان هیرمند متوقف شده است البته کارگروه نرخ‌گذار فقط منافع شرکت نفت را در نظر دارد.

وی افزود: خوشبختانه 5 درصد مالیات مرزنشینان حذف شده است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: میزان سود حاصل در شهرستان‌های هیرمند و سراوان، 4 میلیون و 9 هزار تومان بوده که بالغ بر یک میلیارد تومان به فروش رسیده است.

نخعی بیان کرد: 20 هزار و 62 خانوار در دو حوزه هیرمند و سراوان تحت پوشش شرکت نفت هستند و به ازای هر نفر 100 هزار تومان سود پرداخت می‌شود.

وی عنوان کرد: واگذاری سوخت به پنج شهرستان زهک، چابهار، کنارک، سرباز و میرجاوه از 16 شهریورماه تا شعاع 20 کیلومتر آغاز شده است.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان افزود: فرآیند فروش سوخت باید هوشمندانه و دقیق باشد تا مزایای حاصل از آن، عاید همگان و به ویژه دولت و مرزنشینان شود.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon