جزئیات قانون مرخصی زندانیان مطابق آیین دادرسی کیفری


جزئیات قانون مرخصی زندانیان مطابق آیین دادرسی کیفری

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون حقوقی مجلس نهم با اشاره به وضعیت مرخصی زندانیان گفت: زندانیان جرایم قابل تعلیق با رعایت شرایط و ضوابط قانونی و با نظر قاضی مشمول یکی از موارد آیین دادرسی کیفری مربوط به مرخصی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه "رسانه‌های دیگر" خبرگزاری تسنیم، "موسی غضنفرآبادی" در ارتباط با وضعیت مرخصی زندانیان به باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از مواد آیین دادرسی کیفری درباره مرخصی زندانیانی است که جرم آنها قابل تعلیق است.

وی ادامه داد: برای زندانیانی که دارای جرایم غیرعمد و قابل تعلیق هستند طبق ماده‌ای که در کمیسیون حقوقی مجلس تصویب شده در هر ماه مرخصی در نظر گرفته شده است.

غضنفرآبادی در ارتباط با جرایم قابل تعلیق تصریح کرد: جرایمی که امکان معلق کردن جرم آنها وجود دارد با رعایت شرایط و ضوابط و با نظر قاضی مشمول یکی از موارد آیین دادرسی کیفری می‌شوند اما برخی جرایم  طبق قانون مجازات اسلامی قابل تعلیق نیستند که جرایم سخت و خشن از جمله آنهاست.

وی افزود: قوه قضاییه در ارتباط با مدت زمان مرخصی برای زندانیان دارای اختیار است و می‌تواند دو بار در طول سال و حداکثر یک ماه به آنها مرخصی بدهد.

عضو کمیسیون حقوقی مجلس نهم خاطرنشان کرد: طبق آیین دادرسی کیفری زندانیانی که جرم آنها غیر قابل تعلیق بوده، نسبت به مجرمینی که مرتکب جرایم غیرعمد شده‌اند، در میزان و مدت مرخصی متفاوتند. 

گفتنی است؛ یکی از مواد آیین‌نامه کیفری در خصوص مرخصی زندانیان طی 31 شهریور ماه سال جاری در کمیسیون حقوقی مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/
خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon