یک محقق سوئیسی «آرایه‌ها در هنر اسلامی» رابه زبان فرانسه بررسی کرد

یک محقق سوئیسی «آرایه‌ها در هنر اسلامی» رابه زبان فرانسه بررسی کرد

خبرگزاری تسنیم: «آرایه‌ها در هنر اسلامی» به همت پاتریک رینگنبرگ محقق سوئیسی به زبان فرانسه از سوی انتشارات شمع و مه منتشر و در شصت و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت کهامروز ۱۷ مهر ماه در فرانکفورت آغاز به کار می‌کند،‌ رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ «آرایه‌های در هنر اسلامی»(L’ORNEMENT DANS LES ARTS D’ISLAM) به همت پاتریک رینگنبرگ محقق سوئیسی دانشگاه لوزان به زبان فرانسه نگاشته شده است،‌ نویسنده کوشیده تا هنر ایرانی اسلامی را به جهانیان معرفی کند. این کتاب توسط انتشارات شمع و مه به چاپ رسیده و در نمایشگاه کتاب فرانکفورت 2013 رونمایی و معرفی می‌شود.

این کتاب به موضوع مهم و پیچیده آرایه‌ها در هنر اسلامی اشاره کرده موضوعی که اغلب نادیده گرفته شده است. در این کتاب اشاره شده که به چه دلیل در در چه دوره‌ای از این آرایه‌ها و زینت‌های زیبا و هنری استفاده شده است.

کتاب به سه بخش تقسیم شده است،‌ بخش اول با مشکلات تاریخی، روش شناختی و فلسفی از رویکرد معاصر به اصطلاح «تزئینات اسلامی» است. بخش دوم تداعی زمینه‌های مختلف وضعیت، معانی کلی از تزئینات اجتماعی، انسانی یا کیهانی است که تشکیل شده از تصاویر فیگوراتیو، نشانه‌هایی که مورد استفاده در زیورآلات (نقوش هندسی و گیاهی، محوری، نور و درخشندگی را شامل می‌شود.

بخش سوم اختصاص داده شده به سوال دشوار تفسیر و نمادها در تزئینات اسلامی )، ارزش‌های نمادین و پتانسیل‌های هرمنوتیکی از آرایه‌ها و زینت‌های مختلف تاریخی موجود در هنر اسلامی.

نویسنده در فصل نتیجه‌گیری نیز بررسی رابطه بین تزئینات و دین اسلام را ارائه می‌دهد و چند توضیح درباره چگونگی تفکر مسلمان قبل از شروع هنرمدرن و ارتباط آنها با هم را نیز ارائه کرده است.

کتاب شامل کتابشناسی گسترده، شاخصی از آیات قرآنی، و در پایان جمع آوری، حدود 500 عکس از معماری و اشیاء ارائه شده در طول تاریح اسلامی و ایرانی است.

این کتاب به زبان فرانسوی از سوی انتشارات شمع و مه منتشر و در نمایشگاه کتاب فرانکفورت رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
خانه خودرو شمال
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل