برگزاری دوره المپیاد نجوم در مرکز نجوم حضرت عبدالعظیم(ع)

برگزاری دوره المپیاد نجوم در مرکز نجوم حضرت عبدالعظیم(ع)

خبرگزاری تسنیم: مدیر آموزش مر کز نجوم و علوم نوین آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) از برگزاری دوره های آموزشی نجوم محاسباتی المپیادی، اختر فیزیک هسته‎ای و نجوم کودکان خبر داد.

مهدی دانشیار مدیر آموزش مر کز نجوم و علوم نوین آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در استان تهران اظهار کرد: جهت ارتقاء سطح علمی دانش پژوهان و علاقه مندان به علوم نجوم، این مرکز اقدام به بر گزاری کلاس‎های آموزشی نجوم با مباحث مختلف در پاییز 92 نموده است.

مدیر آموزش مرکز نجوم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) نجوم رصدی، نجوم کروی، اختر فیزیک هسته‌ای، نجوم و ماوراء، اختر فیزیک، نجوم محاسباتی (نجوم المپیادی) و نجوم کودکان 1 و 2 را از عناوین این دوره های آموزشی اعلام کرد و افزود: نجوم رصدی روزهای شنبه، نجوم کروی و اختر فیزیک هسته‌ای روزهای یکشنبه، نجوم و ماوراء روزهای دوشنبه و اخترفیزیک روزهای سه شنبه از ساعت 15 الی 17 برگزار می‌شود.

دانشیار از برگزاری دوره نجوم محاسباتی ویژه دانش آموزان المپیادی خبر داد و گفت: این دوره با هدف آموزش نجوم محاسباتی برای دانش آموزانی که علاقمند به شرکت در دوره المپیاد نجوم هستند، با حضور پاشایی مدرس نجوم المپیاد در روزهای چهارشنبه برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این دوره مباحثی چون مثلثات مسطح و کروی و کاربردها شامل اصول پیمایش در سطح زمین و کره آسمان و محاسبه فاصله بین نقاط و جهت یابی و قبله یابی به روش های ریاضیاتی، محاسبه حرکت ظاهری ستارگان و طلوع و غروب آن‌ها – محاسبات مربوط به دستگاه های مختصات نجومی، فاصله، دما و روشنایی ستارگان، محاسبه حرکت فضایی ستارگان، مکانیک سماوی شامل هندسه مدار سیارات، دنباله دارها و ماهواره ها، زاویه کشیدگی سیارات، دوره تناوب نجومی و هلالی سیارات و قوانین کپلر و نیوتن و کاربردها در محاسبات مربوط به مدار سیارات، دنباله دارها و ماهواره ها تدریس خواهد شد.

  دانشیار در تشریح عناوین دوره اخترفیزیک هسته ای گفت: این دوره شامل مباحثی چون مبانی فیزیک هسته ای، معرفی برهم کنش های قوی و ضعیف، فیزیک هسته ای خورشیدی، نوترینوهای خورشیدی، سنتز هسته ای و تحول ستارگان، ابرنواخترها، پرتوهای کیهانی و آشکارسازی اشعه های کیهانی است.

مدیر آموزش این مرکز، از برگزاری دوره های نجوم کودکان در روزهای 5 شنبه خبر داد و گفت: مدتی است که این مرکز اقدام به برگزاری دوره هایی برای کودکان نموده که از استقبال خوب خانواده ها  برخوردار شده است.

وی شهریه هر یک از این دوره ها را 35 هزار تومان اعلام کرد و افزود: این مرکز با هدف ارائه خدمات آموزشی به علاقمندان، این دوره های تخصصی را با هزینه های بسیار کمی برگزار می‌نماید به طوری که دوره‌های مشابهی که در مراکز دیگر برگزار می‎شود شهریه خیلی بالاتری دارند.

دانشیار افزود: برخی دوره های این مرکز نیز از دوره های تخصصی است که کم تر جایی اقدام به برگزاری این دوره ها می‎نماید و به همین سبب است که استقبال خوبی از دوره های آموزشی این مرکز می‌شود.

مدیر آموزش مرکز نجوم و علوم نوین حضرت عبدالعظیم خاطرنشان کرد: این مرکز آموزشی خود را به طور رسمی از سال 1379 و با ارائه دوره های ویژه برای دانشجویان دانشکده علوم حدیث و حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم(ع) آغاز کرد.

وی افزود: پس از آن از سال 1380، دوره های مختلف نجومی و علمی از قبیل مباحث مقدماتی نجوم همچون نجوم کروی و محاسباتی، عکاسی نجومی، مدلسازی ستارگان، طراحی و ساخت سیستم های خورشیدی، اختر فیزیک نموده است.

مدیر مرکز نجوم و علوم نوین حضرت عبدالعظیم(ع) برگزاری دوره های تخصصی را از دیگر دوره های آموزشی این مرکز اعلام و ابراز کرد: اختر شناسی هسته ای، هواشناسی، طب سنتی ـ اسلامی و همایش‎ها و نشست‎های علمی و تخصصی زیر نظر استادان مطرح کشور  برای عموم برادران و خواهران علاقمند اعم از دانش آموزان ، دانشجویان و طلاب  از فعالیت های تخصصی این مرکز است.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon