ونزوئلا کشتی نفتی آمریکا را متوقف کرد

ونزوئلا کشتی نفتی آمریکا را متوقف کرد

خبرگزاری تسنیم: مقامات کشور گویان از متوقف شدن یک کشتی نفت کش آمریکایی توسط مقامات ونزوئلایی خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبان«بی بی سی موندو»؛ مقامات کشور کوچک گویان روز جمعه اعلام کردند که مقامات ونزوئلایی یکی از کشتی های نفت کش آمریکایی را که بر اساس قرارداد این کشور اسپانیایی زبان و آمریکا به استخراج نفت مشغول بوده است را متوقف کرده اند.

وزارت خارجه گویان خبر توقف این کشتی را منتشر کرده است.

مقامات ونزوئلایی اعلام کرده اند که این کشتی از مرز گویان خارج شده و وارد مرز آبی ونزوئلا شده است اما مقامات گویان این اظهارات را رد کرده و خاطرنشان کرده اند که این کشتی از مرزهای آبی گویان رد نشده و این اقدام مقامات کاراکاس را تهدیدی جدی برای کل منطقه دانسته اند.

وزارت خارجه ونزوئلا طی بیانیه ای از ورود کشتی های خارجی به مرزهای آبی خود ابراز نگرانی کرده و در این مورد گفته است: ونزوئلا به شدت از ورود کشتی های خارجی که کشور گویان با آن ها در ارتباط است ابراز نگرانی می کند. می خواهیم مقامات این کشور بدانند که ما چنین اجازه ای نمی دهیم و در صورت تکرار اتفاقات مشابه به سختی با آن ها برخورد خواهیم کرد.

تنش های میان ونزوئلا و گویان بر سر مرزهای بی مسئله جدید نیست و این دو کشور همچنان بر در اختیار گرفتن مقدار بیشتری از مرزهای آبی اصرارمی ورزند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان