اجرای طرح جمع آوری سگ های ولگرد در آمل

اجرای طرح جمع آوری سگ های ولگرد در آمل

خبرگزاری تسنیم: سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری آمل گفت: طرح جمع آوری سگ های ولگرد در این شهرستان اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری آمل، محمد للهی در جلسه مدیریت پسماند شهرستان اظهار کرد: در راستای ارائه خدمات بهینه به شهروندان، سازمان مدیریت پسماند شهرداری آمل طرح جمع آوری سگ‌های ولگرد را در این شهرستان با جدیت دنبال می‌کند.

وی افزود: جمع آوری سگ‌ها‌ی ولگرد از طریق تماس های تلفنی با سامانه 137 و ارسال پیامک شهروندان به شهرداری و یا تماس تلفنی با سازمان مدیریت پسماند به ما اطلاع رسانی شده و سازمان پسماند با بررسی مشکل و پیگیری های ویژه درصدد رفع این مشکل برآمده است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری آمل با اشاره به اهمیت پیشگیری از حضور سگ های ولگرد در محیط شهری اظهار کرد: این سازمان وظیفه خود می‌داند نسبت به ایجاد آرامش شهروندان و برای جلوگیری از شیوع امراض انسانی، حیوانی و بالا بردن سطح بهداشت عمومی جامعه نسبت به جمع آوری سگ‌های بدون صاحب، مزاحم و ولگرد اقدام کند.

للهی با اشاره به ضرورت مشارکت شهروندان برای عملی شدن این طرح گفت: از شهروندان تقاضا داریم در معرفی محل های تجمع این حیوانات با این سازمان همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود: غذای کافی و در دسترس یکی از عوامل رشد بی رویه حیوانات موذی در شهرها بوده که شهروندان می توانند با رعایت موارد بهداشتی و عدم انباشت پسماند در ساعاتی غیر از زمان جمع آوری پسماندها، نسبت به حذف این عامل مهم اقدام کرده تا از گزند این جانوران در امان بمانند.

واکسینیه نشدن 75 درصد سگ های ولگرد

محسن آسوری، رئیس موسسه انستیتو پاستور شمال کشور در آمل با اشاره به اینکه 75 درصد از سگ های ولگرد واکسینه نشدند و دچار مرض هاری هستند، گفت: سگ های خانگی باید قلاده داشته تا قدرت گازگرفتن نداشته باشند.

وی با بیان اینکه سازمان مدیریت پسماند شهرداری آمل در بحث آموزش و فرهنگ سازی قوی عمل کرده است، افزود: فرهنگ سازی مهم ترین عامل در شهر بوده و باید آموزش خانه به خانه و اطلاع رسانی در بین شهر و شهروندان بیشتر و بیشتر شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon