شهیده عالی‌پور نخستین زن شهیده انقلاب در بوشهر است


شهیده عالی‌پور نخستین زن شهیده انقلاب در بوشهر است

خبرگزاری تسنیم: مسئول بسیج خواهران دیر گفت: شهیده سمنبر عالی‌پورنخستین زن شهیده انقلاب با الگو قراردادن قیام عاشورا خون خود را پای درخت تنومند انقلاب ریخت تا همیشه جاودان بماند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، خیرالنساء جعفری صبح امروزدر یادواره شهدای انقلاب اسلامی در شهرستان دیرکه با حضور 300 تن از بانوان دیری در حسینه فاطمیه این شهر برگزار شد با تسلیت ایام ماه محرم اظهار کرد: قیام ابا عبدالله الحسین علیه السلام راه‌های کمال و خوشبختی ترسیم کرده است که بسیاری از افراد با انتخاب این راه زمینه رشد و کمال خود را فراهم کرده‌اند.

وی با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی تصریح کرد: شهیده سمنبر عالی‌پور نخستین زن شهیده انقلاب اسلامی در استان بوشهردر سوم محرم سال 57در حالی که علیه رژیم ستم شاهی در تظاهرات در دیر شرکت کرده بود با گلوله مستقیم دژخیمان پهلوی به شهادت می‌رسد.

مسئول بسیج خواهران دیر با بیان اینکه شهرستان دیر نقش ارزنده‌ای درانقلاب اسلامی داشت با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید احمد حیدری بیان کرد: این شهید والامقام هم در همین روز بدست جلادان پهلوی به شهادت می‌رسد و 5 بانوی این شهرستان هم در سوم محرم مجروح می‌شوند.

جعفریبا اشاره به اینکه شهدا با الگو قرار دادن نهضت عاشورا و حضرت فاطمه زهرا علیها السلام به افتخار شهادت نائل آمده‌اند افزود: ما مفتخریم که بعد از گذشت 14 قرن هنوز بانوان ایرانی الگوی حقیقی خود را حضرت زهرا سلام الله علیها می دانند و با تأسی به آن شهیده راه ولایت، تا پای جان از ولی فقیه حمایت می کنند.

وی افزود: شهیده سمنبرعالی‌پور در سال 57برای دفاع از ولی زمانش جان خود را فدا کرد تا همه بدانند الگوی زنان ایرانی برای دفاع از ولایت حضرت فاطمه الزهراء سلام الله علیها است.

مسئول بسیج خواهران دیر با اشاره به اهمیت جایگاه شهیدان بر ترویج هر چه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت و آشنا کردن نسل جوان با این فرهنگ تاکید کرد و گفت: مادران  درتوسعه و ترویج این فرهنگ نقش مهم و اساسی دارند و لازم است با اشاعه این فرهنگ، بر ترویج فریضه الهی امربه معروف و نهی از منکر در خانواده تلاش کنند تا  اعضای خانواده از بسیاری از آسیب‌ها مصون نگه داشته شوند.

در این مراسم فرزندان یکی از شهداء دل‌نوشته‌های خود را در وصف پدر شهیدش قرائت کرد که سبب متحول شدن شرکت کنندگان شد.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon