راه اندازی ۲ گرمخانه فرا منطقه ای / اسکان و نگهداری روزانه یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از آسیب دیدگان اجتماعی در گرمخانه‌ها


گرمخانه

خبرگزاری تسنیم : مدیر عامل سازمان رفاه ، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: روزانه یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از آسیب دیدگان اجتماعی در گرمخانه‌ها اسکان و نگهداری می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، حسین زارع صفت در مورد ارائه خدمات به آسیب دیدگان اجتماعی با توجه به روزهای سرد زمستان، اظهار داشت: به طور متوسط روزانه حدود 300 نفر از آسیب دیدگان اجتماعی توسط شهرداری تهران از سطح شهر جمع آوری شده و گرمخانه‌ها انتقال می‌یابند.

وی با اشاره به اینکه جمع آوری این افراد عصرها و شب هنگام به انجام می‌رسد، گفت: آسیب دیدگان اجتماعی انواع مختلفی مانند متکدیان، کارتن خواب‌ها یا افراد معتاد را شامل می‌شود که بر حسب شرایط آنها نحوه پوشش دهیشان نیز متفاوت است.

مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: عمده‌ترین مسئله ما در فصل سرما پیشگیری از مرگ و میر و آسیب دیدگان کارتن خواب و بی‌خانمان‌ها است.

وی در ادامه با بیان اینکه بی‌خانمانی پدیده‌ای رو به تزاید در جهان و از جمله در تهران است که به دلایل متعددی اتفاق می‌افتد، گفت: در این راستا مدیریت شهری در تهران وظیفه خود می‌داند که به این افراد خدمات ویژه رفاهی ارائه دهد تا هم منظر شهر زیبا باشد و مردم از امنیت اجتماعی برخوردار شوند و هم مشکلات جامعه هدفمان مرتفع شود.

مدیر عامل سازمان رفاه ، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی عنوان کرد: در ایام سرد سال تعداد افراد موجود در گرمخانه‌ها افزایش می‌یابد و به تبع آن خدمات نیز از جهات کمی و کیفی بیشتر می‌شود.

زارع صفت با بیان اینکه تقریبا هر شب حدود هزار و 400 تا هزار و 500 نفر در گرمخانه‌ها از خدمات اسکان و نگهداری برخوردار می‌شوند، گفت: این آمار قابل توجهی است و بیشتر این افراد نیز به صورت داوطلبانه به گرمخانه‌ها مراجعه می‌کنند؛‌البته در روزهای سرد، روزها نیز امکان نگهداری این افراد دیده شده و به تبع حضورشان استفاده از امکانات گرمخانه‌ها و تامین خوراک و غذایشان به انجام می‌رسد.

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از جهت گیریهای شهرداری تهران توسعه زیرساخت های اجتماعی در حوزه آسیب دیدگان اجتماعی است که در این راستا توسعه گرمخانه ها در برنامه سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی قرار گرفته است.

مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی افزود: در این راستا دو گرمخانه فرامنطقه‌ای در مناطق 13 و 16 راه‌اندازی شده است و یک گرمخانه نیز در منطقه 9 در حال احداث است که امیدواریم هر چه سریعتر به بهره برداری برسد تا وارد سیکل ارائه خدمت به آسیب دیدگان اجتماعی شود.

انتهای پیام/

حج ۱۴۰۳
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
خانه خودرو شمال
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon