خروج نیروهای نظامی فرانسه از مالی از ماه مارس آغاز می شود


مالی

خبرگزاری تسنیم : وزیر دفاع فرانسه روز سه شنبه تاکید کرد، این کشور قصد دارد خروج نیروهای نظامی خود از خاک مالی را از ماه مارس آغاز کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از فرانس 24؛ "لوران فابیوس" وزیر دفاع فرانسه تصریح کرد، خروج نیروهای نظامی فرانسه از مالی از ماه مارس آغاز خواهد شد ولی پاریس در عین حال به تعقیب شبه نظامیان مالی در شمال این کشور ادامه خواهد داد.

بر اساس این گزارش، وزیر دفاع فرانسه افزود، ما به اقدام نظامی خود در شمال مالی جایی که هنوز پایگاه‌های شبه‌نظامیان وجود دارد، ادامه خواهیم داد. من فکر می کنم، اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، تعداد نظامیان فرانسوی از ماه مارس کاهش خواهد یافت.

این گزارش افزود، فرانسه بیش از چهار هزار نیروی نظامی خود را به مالی اعزام کرده است و در جریان جنگ سه هفته ای در این کشور از خودروهای زرهی و جنگنده‌های نیروی هوایی استفاده کرده است. شبه‌نظامیان مالی بیش از ده ماه بخش‌های زیادی از شمال این کشور را تصرف کرده بودند.

قرار است نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل جایگزین نیروهای ارتش فرانسه در بخش های آزاد شده مالی شوند. پاریس و متحدان آن تلاش می‌کنند تا شبه نظامیان مالی از این کشور به عنوان پایگاهی برای انجام حملات تروریستی به کشورهای همسایه و کشورهای غربی، استفاده نکنند.

وزیر دفاع فرانسه گفت: «فعالیت گروه‌های تروریستی در مالی به لطف حملات ما، متوقف شد.» دخالت نظامی فرانسه در مالی از یازدهم ژانویه آغاز شد و هدف اصلی آن بازپس‌گیری مناطق تصرف شده از سوی شبه‌نظامیان بود. از زمان آغاز عملیات نظامی فرانسه، ارتش این کشور به سوی شمال مالی پیشروی کرده است.

نشست رهبران آفریقا و قدرت های جهان برای بررسی وضعیت آینده مالی روز گذشته در شهر بروکسل برگزار شده است.

انتهای پیام/
 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان