خطیب جمعه گرگان: منشأ انحرافات و خلاف در جامعه بیایمانی یا ضعف ایمان است
امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه تقوا در سلامت جسم انسان مؤثر است، گفت: منشأ انحرافات و خلاف در جامعه بیایمانی یا ضعف ایمان است، خداوند همیشه همراه انسان است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حجتالاسلام قربانعلی برقرار ظهر امروز در خطبههای نماز جمعه گرگان اظهار داشت: منشأ انحرافات و خلاف در جامعه بیایمانی یا ضعف ایمان است، خداوند همیشه همراه انسان است و اگر انسان مومن باشد جرات نمیکند به بندگان خدا ظلم کند.
وی یادآور شد: در قرآن کریم 258 مرتبه از تقوا یاد شده است که تکرار این مهم بیانگر اهمیت تقوا است.
امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه تقوا در سلامت جسم انسان مؤثر است، بیان کرد: سازمان بهداشت در ماده دو سلامت را تعریف کرده است، در این تعریف سلامت را حالتی دانسته که فرد از آسایش کامل جسمی، روانی و اجتماعی برخوردار باشد اما پس از 50 سال بیان میکنند که این تعریف نیاز به اصلاح دارد چراکه مسأله روحی و معنوی را در آن ذکر نکرده است.
برقرار نخستین اثر تقوا را حیات طیبه دانست و متذکر شد: متقین علاوهبر دنیا به آخرت هم دست مییابند، در واقع اهل تقوا بهترین سهم را در دنیا و در آخرت دارند و از نظر مسکن میتوانند بهترین مسکن را داشته باشند و میتوانند به بهترین غذاها دست پیدا کنند و متقین از دنیا بهتر از مترفین بیدرد بهرمند میشوند اما متکبرین، مترفین و اهل دنیا در آخرت بهترین سهم را نخواهند داشت.
وی با تأکید بر اینکه برخی از حرکات اجتماعی جامعه را ملتهب میکند، یادآور شد: مسیر تکامل انسان بینهایت است.
امام جمعه موقت گرگان با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین (ع) بیان کرد: حضرت علی (ع) میفرمایند توسعه مال و سرمایه از نعمت خداوند است و بهتر از سرمایه و مال، سلامت بدن و بالاتر از این دو تقوای قلبی است.
برقرار با بیان اینکه تقوا فساد و آلودگی باطنی افراد را اصلاح میکند، تصریح کرد: 30 گناه مربوط به زبان انسان است که تمامی آن ناشی از بیتقوایی است.
وی بیان کرد: تقوا به این معنا نیست که انسان باتقوا در دنیا چیزی نداشته باشد بلکه میتواند از دنیا بهتر از آنکه مترفین بیدرد بهرهمند شدند بهرهمند شود اما مترفین از زاد و توشهای که متقین برای آخرت و مقصد کسب کردند بیبهره هستند.
امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه متقین وابسته به دنیا نیستند، اذعان کرد: همه چیز مترفین به دنیا گره خورده است و آنها لذت زهد را درک نکردهاند.
انتهای پیام/ ز