فعالیت‌های قرآنی سابقه ۳۵ ساله دارد /شکل گرفتن مسابقات قرانی همزمان با پیروزی انقلاب


قرآن

خبرگزاری تسنیم : رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف کشور گفت: مسابقات قرآنی کشور ۳۵ ساله شدواین مسابقات همزمان با پیروزی انقلاب این مسابقات شکل گرفت .

ولی یار احمدی،‌ رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، اظهار داشت: برگزاری 1 هزار و 624 مسابقه در سطح 384 شهرستان و مرکز استان در طول سال با حضور و مشارکت بیش از 830 هزار نفر در رشته های حفظ،‌قرائت، مفاهیم از برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم با حضور 105 حافظ و قاری از 68 کشور جهان، برگزاری مسابقات اذان، ابتهال و همخوانی قرآن با حضور بیش از 56 هزار نفر در 385 گروه، برگزاری بیش از 8 هزار محفل انس با قرآن با حضور قاریان مصری و ایرانی ، برگزاری آزمون تخصصی برای اعطای مدرک برای 870 نفر در سال 91، اعزام قاریان و حافظان به مسابقات بین المللی کشورهای اسلامی ( 11 نفر )، اعزام قاریان به حج تمتع در قالب کاروان نور  (25  نفر ) از دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه بعد از انقلاب اسلامی است.

رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: فعالیت‌های قرآنی سابقه 35 ساله دارد به این معنا که 35 دوره مسابقات حفظ،‌ قرائت، مفاهیم برگزار می شود که هر سال برای برگزاری این برنامه ها دوره نهایی داریم که امسال بیش از 920 هزار نفر در این راستا شرکت کردند که در مازندران بیش از 40 نفر برگزیده نیز داشتیم.

یاراحمدی با بیان این‌که مسابقات قرآنی کشور 35 سال از عمر این مسابقات می‌گذرد ، اظهار داشت: همزمان با پیروزی انقلاب این مسابقات شکل گرفت و همزمان با پیشرفت و توسعه کشور مسابقات قرآنی نیز رشد کرده است. یکی از کارکردهای مسابقات قرآنی شناخت استعدادهای قرآنی در کشور، رشد و هدایت این استعدادها و پرورش قهرمانان  و ستارگان قرآنی است.

این مسئول  بیان کرد: در عرصه جنگ نرم  و در مقابل دشمنان، فعالیت فرهنگی صورت گرفته است و با برگزاری محافل قرآنی و همایش‌ها در این خصوص تلاش کردیم به وظایف اسلامی خود عمل کنیم چرا که با پرورش قهرمانان قرآنی فرصت حضور دشمنان در فعالیت‌های فرهنگی کشور گرفته می‌شود و فعالیت‌های دشمن هم خنثی می‌شود.تکریم قهرمانان قرآنی یکی از اهداف برگزاری این مسابقات است.

یاراحمدی با بیان این‌که فضای مسابقات رقابتی بوده و به نوعی کارکرد آموزشی هم دارد، افزود: برای برگزاری کلاس‌های آموزشی در کنار این مسابقات، برنامه‌ریزی شده است.این فعالیت‌های قرآنی نباید محاسبه ریالی صورت گیرد چرا که پرداختن به مقوله قرآن نه تنها یک ضرورت است بلکه در رشد و توسعه جامعه نقش جدی دارد.

رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه امسال صد محفل قرآنی در شهرستان مازندران برگزار شد که بیش از 40 نفر برگزیده شدند، ادامه داد: بسیاری از مشکلات اجتماعی با گسترش فعالیت‌های قرآنی از بین می‌رود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon