موکول شدن انتشار ۲۰۰ عنوان کتاب به سال آینده


سوره مهر

خبرگزاری تسنیم : گرانی کاغذ و مشکلات موجود در عرصه نشر سبب شده است تا انتشارات سوره مهر به عنوان یکی از ناشران موفق در عرصه ادبیات انقلاب و دفاع مقدس، چاپ حدود ۲۰۰ عنوان کتاب خود را به سال آینده موکول کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم ، انتشارات سوره مهر که در سال‌های گذشته اقدام به انتشار آثار فاخر در حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کرده و همواره در طی این سال‌ها آثار ارزشمند و پرمخاطبی را به بازار کتاب و مخاطبان عرضه کرده است، امسال همزمان با مشکلات صنعت چاپ و افزایش قیمت کاغذ در حوزه نشر، همانند دیگر ناشران با مشکلات متعددی روبرو شده است. این امر سبب شده تا بسیاری از آثاری که تأییدیه چاپ آنها اعلام شده است نیز به چاپ نرسند و انتشار آنها به سال جدید موکول شود.

بنا براین گزارش، انتشارات سوره مهر در حال حاضر 300 اثر در دست انتشار دارد که پیش‌بینی می‌شود از این تعداد، تنها 100 عنوان کتاب تا پایان سال به چاپ برسد.

محمد حمزه زاده، مدیر انتشارات سوره مهر، در گفت وگویی با خبرنگار تسنیم از وضعیت بد چاپ در این انتشارات به دلیل مشکلات موجود خبر داد و افزود: قرار بود برای دهه فجر علاوه بر برپایی جشن تولد یکصد عنوان کتاب کودک و نوجوان، سه اثر فاخر با موضوع خاطرات نقلاب اسلامی هم به چاپ برسانیم که به دلیل مشکلاتی که هم‌اکنون ناشران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، انتشار تعدادی از این منابع به سال آینده موکول شده است.

با وجود این، احتمال می‌رود چاپ آثاری مانند «دیالکتیک و خرد و جامعه» اثر عماد افروغ، خاطرات جواد منصوری با نگارش محسن کاظمی و خاطرات آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی با قلم باقر علیان‌نژاد با عنوان «از تبعید تا پیروزی» و بسیاری از آثار ارزشمند و فاخری که در حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نوشته شده و به نوعی منعکس‌کننده ارزش‌های انقلابی و زحماتی است که برای به ثمر نشستن انقلاب اسلامی کشیده شده است، از گردونه انتشار خارج و چاپ آنها به سال آینده موکول شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران