تدوین سند چشم‌انداز توسعه ۲۰ ساله بوشهر

تدوین سند چشم‌انداز توسعه 20 ساله بوشهر

خبرگزاری تسنیم: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: سند چشم انداز استان بوشهر، درافق ۱۴۰۴ طراحی ونقشه راه آن ترسیم شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازبوشهر،آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری عصر امروز در نشست شورای اداری استان بوشهر با حضور وزیر کشور با بیان اینکه این استان استان ولایت‌مدار و دین‌مدار است اظهار کرد: استان بوشهر درجغرافیای ملی و فراملی  دارای جایگاه ویژه‌ای است و به عنوان کریدر اقتصادی جنوب و شمال کشور است.

وی با بیان اینکه  استان بوشهر با دارا بودن منابع غنی انرژی گازی جایگاه مهمی برخوردار است تصریح کرد: استان بوشهر با نگاه پژوهش محوری با وفاق و همدلی باید به‌عنوان البوم توسعه و پیشرفت در تمام آرمانهای اسلامی نظام در ابعاد گوناگون عمرانی، فرهنگی و اجتماعی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر تدوین سند چشم‌انداز توسعه 20 ساله استان بوشهر تصریح کرد: سند چشم انداز استان بوشهر، درافق 1404با با همکاری فرهیختگان، اندیشمندان و نخبگان ترسیم، طراحی ونقشه راه نیز تدوین شود.

صفایی بوشهری احداث پالایشگاه نفت، تکمیل فازهای پارس جنوبی، گسترش صنایع پائین دستی گاز و پتروشیمی را مورد تاکید قرارداد و گفت: گسترش مراکز عالی،مرتبط با انرژی هیدرو کربنیک، اشتغال جوانان باید مد نظر باشد.

وی توسعه نیروگاه‌های اتمی و گسترش رآکتورها از اولویت‌های استان بوشهر اعلام کرد و افزود: با توجه به مهیا بودن شرائط استان قرار است چهار رآکتور در بوشهر ایجاد شود با اینکه هم‌اکنون شرایط برای احداث آنها مهیا است.

وی  تصریح کرد: گسترش زیرساخت‌های بنادر و کشتیرانی با نگاه بین‌المللی و همچنین توسعه شبکه حمل و نقل ریلی از دیگر اولویت‌های استان بوشهر است.

امام جمعه بوشهر توسعه مراکز آموزش عالی بین‌المللی و گسترش تجارت بین‌المللی را از دیگر اولویت‌های استان بوشهر ذکر کرد.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon