راخوای صلاحیت اداره کشور را ندارد


اپوزیسیون

خبرگزاری تسنیم : رهبر اپوزیسیون اسپانیا بار دیگر ضمن اشاره به عدم صلاحیت نخست‌وزیر اسپانیا بار دیگر از وی خواست تا استعفا کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبان«ال پائیس»؛ آلفردو پرز روبالکابا، رهبر اپوزیسیون دولت حاکم اسپانیا روز گذشته (چهارشنبه) ضمن اشاره به عدم صلاحیت ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا برای اداره کشور، بار دیگر از وی خواست تا استعفا کند.

وی همچنین از راخوی به علت فساد مالی حزب "مردم" و خود راخوی  انتقاد کرد.

وی در رابطه با استعفا کردن راخوی اعلام کرد:« از راخوی می‌خواهم تا استعفا کند، این اقدام هم به نفع اسپانیاست و هم به نفع شهروندان این کشور».

چندی پیش روزنامه ال پائیس با یافتن مدارک دست نویسی از صندوق داران پیشین اسپانیا، از شماره حساب‌های مخفی اعضای حزب مردم مطلع شده و دست به افشاگری آنها زد.

مطابق با دست نوشته‌های بارسناس تنها بخش کمی از پول‌هایی که دولت به بانک‌های این کشور اختصاص می داده است به دست این بانک‌ها می‌رسیده است و مابقی آن به صورت غیرقانونی در اختیار اعضای حزب مردم قرار می‌گرفته است.

بر اساس این نوشته‌ها مبالغ هنگفتی از سال 1997 در اختیار ماریانو راخوی،  نخست‌وزیر این کشور قرار گرفته است. در سال 2008 نیز در اوج بحران اقتصادی این کشور، مبالغ دریافتی توسط راخوی چندین برابر شده بوده است.

روزنامه "ال‌پائیس" مدعی است که این دفترچه مطمئنن به بارسناس تعلق دارد. طی بازخواست از بارسناس در رابطه با این مدارک؛ وی ادعای این روزنامه را نادرست خواند و حاضر به پذیرفتن این ادعا نشد.

علاوه بر بارسناس اعضای مختلف حزب "مردم" نیز این ادعا را رد کردند.

بیشترین اتهامات وارده متوجه ماریانو راخوی است. مطابق با آمار نوشته شده در این دفترچه راخوی مبلغی معادل 25.200 یورو از سال 1999 تا 2008 دریافت کرده است.

راخوی نیز در نشست‌های متفاوت این اتهامات را رد کرده است و اعلام کرده است این ارقام اشتباه است.

وی در یکی از این نشست ها چنین گفته بود:« تمام آنچه که در رابطه با من و همکارانم نوشته شده است،  کاملا اشتباه است. تنها مواردی از آنها درست است که در رابطه با آنها نیز توضیحات مورد قبولی ارائه خواهیم داد».

شهروندان این کشور پس از مطلع شدن از این اتهامات از طرق مختلف مخالفت و نارضایتی خود را از دولت راخوی اعلام کرده و خواستار استعفای وی شدند.

در یک مورد، بیش 650 هزار شهروند اسپانیایی در یکی از سایت‌های اسپانیایی با آدرس  www.change.org   با امضای بیانیه‌ای  خواستار استعفای راخوی شدند.

تظاهرات نیز از دیگر ابزاری بود که شهروندان این کشور برای استعفا راخوی از آن بهره گرفتند.

طی یک سال گذشته شهرهای بزرگ اسپانیا شاهد تظاهرات و اعتصابات گروه‌های گوناگون این کشور علیه سیاست‌های ریاضت‌ اقتصادی دولت و بحران‌های مالی این کشور بوده‌اند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان