۳۰ درصد دانشگاه‌های کشور مهارت‌افزایی می‌کنند

30 درصد دانشگاه‌های کشور مهارت‌افزایی می‌کنند

خبرگزاری تسنیم: دبیر منطقه ۹ دانشگاه فنی و حرفه‌ای با تأکید بر اینکه باید فضای دانشگاهی به سمت مهارت‌افزایی دانشجویان حرکت کند، گفت: هم اکنون این میزان ۳۰ درصد است و باید رویکرد فوق به ۷۰ درصد افزایش پیدا کند.

عبدالله عارفی‌پور در گفتگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با اشاره به اینکه  دانشکده فنی چمران رشت حدود 2500 نفر دانشجو دارد، اظهار کرد: مجموع دانشکده و آموزشکده های فنی گیلان بیش از 10 هزار نفر دانشجو دارند که 2 هزار نفر دختر و مابقی دانشجویان پسر هستند.

وی با اشاره به اینکه دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای جز معدود دانشکده‌ها و مراکز آموزش عالی تک جنسیتی هستند، تاکید کرد: دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور به 10 منطقه تقسیم می‌شوند که گیلان و زنجان و قزوین در منطقه 9 قرار دارند.

دبیر منطقه 9 دانشگاه فنی و حرفه‌ای، با بیان اینکه ایجاد هماهنگی و انتقال مطالب، جریانات و مسائل مختلف در حوزه آموزشی و پژوهشی در جلسات مناطق 10 گانه دانشگاه فنی و حرفه‌ای بررسی می شود، خاطرنشان کرد: دبیری منطقه 9 کشوری که شامل 11 دانشکده فنی و حرفه‌ای است را گیلان بر عهده دارد.

عارفی‌پور خاطرنشان کرد: منطقه 9 در مجموع 11 دانشکده فنی دارد که بیشترین تعداد آن با هفت مرکز د ر گیلان بوده و در 15 هزار نفر در مجموع دانشکده‌های منطقه 9 کشوری دانشگاه فنی و حرفه ای مشغول تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه دانشجویان دانشکده فنی و حرفه ای در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند و با کنکور سراسری در رشته خود وارد دانشکده فنی می شوند، اظهار کرد : بیش از 60 رشته در گیلان فعال بوده که دانشکده فنی و حرفه ای چمران ر شت دارای 13 رشته کاردانی و 5 رشته کارشناسی است.

عارفی‌پور، رشته‌های کاردانی نساجی، کامپیوتر، الکترونیک، برق صنعتی، عمران، حسابداری، معماری، نقشه کشی صنعتی، تاسیسات تهویه، تاسیسات برق، تاسیسات گازرسانی، معماری سنتی و سخت‌افزار را رشته‌های تحصیلی دانشکده فنی و حرفه‌ای چمران رشت عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد:  تکنولوژی نساجی، تکنولوژی عمران، الکترونیک، آی سی تی و تاسیسات نیز رشته‌های کارشناسی دانشکده فنی و حرفه‌ای چمران رشت است.

دبیر منطقه 9 دانشگاه فنی و حرفه‌ای با تأکید بر اینکه باید فضای دانشگاهی به سمت مهارت‌افزایی دانشجویان حرکت کند، گفت: هم اکنون  این میزان 30 درصد است و باید رویکرد فوق به 70 درصد افزایش پیدا کند.

عارفی‌پور افزود: دانشجویان دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای در راستای کارآفرینی قدم بردارند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon