آمریکا عراق را به سلاح های جدید مجهز می کند

آمریکا عراق را به سلاح های جدید مجهز می کند

خبرگزاری تسنیم: یک رسانه آمریکایی از تجهیز عراق به سلاح های جدید برای مقابله با القاعده خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه النهرین، یک رسانه آمریکایی از تلاش واشنگتن برای تجهیز عراق به طور آرام به نقشه هایی که موقعیت القاعده و تحرکات آن را نشان می دهد و نیز سلاح های کشنده ای که در جنگ علیه القاعده به عراق کمک می کند پرده برداشت.

روزنامه نیویورک تایمز بیان کرد: آمریکا به آرامی در حال تجهیز عراق به ده ها موشک هیل فایر و هواپیماهای شناسایی برای مقابله با القاعده که در اراضی غربی عراق و نزدیک مرز سوریه نفوذ خود را گسترش داده، است.

این رسانه آمریکایی می نویسد: به اعتقاد برخی کارشناسان بعید است که این کمک های تسلیحاتی برای بهبود اوضاع امنیتی وخیم عراق که تنها در سال 2013 شمار زیادی کشته شده اند کافی باشد.

نیویورک تایمز می افزاید: سلاح های ارسالی آمریکا برای عراق شامل 75 موشک از نوع هیل فایر هوا به زمین است که در هفته قبل تحویل عراق داده شد و این موشک ها از هواپیماهای سیسنا شلیک می شود و نیز هواپیماهای شناسایی اسکن ایگل است که قرار است ده ها فروند از آن در مارس 2014 تحویل عراق داده شود که از هواپیماهای پریتادورس کوچکتر هستند.

این رسانه آمریکایی به نقل از مسئولان امنیتی آمریکایی ویژه مبارزه با تروریسم آورده است: نقشه مراکز القاعده در عراق و تحرکات آنها ترسیم شده است و عراقی ها در این باره نقش داشته اند.

نیویورک تایمز از تجهیز عراق به سه بالون و هواپیماهای شناسایی دیگر و نیز ارسال 48 هواپیمای راوین قبل از پایان سال 2014 و نیز تحویل سری اول هواپیماهای اف-شانزده در پاییز آینده خبر داد.

این رسانه به نقل  از میشل نایتس یکی از کارشناسان امور امنیتی عراق در موسسه سیاست های شرق نزدیک آورده است: تجهیز عراق به هواپیماهای اسکن ایگل تحول بزرگی محسوب می شود اما آیا واقعا تغییرات بزرگی هم ایجاد می کند؟ به هواپیماهای قدرتمند تری برای مقابله با القاعده در سوریه و عراق نیاز است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان