مصوبه محتاطانه هیئت وزیران/گازسوزی نیروگاه‌های حاشیه شهرهای بزرگ از سال ۹۴

مصوبه محتاطانه هیئت وزیران/گازسوزی نیروگاه‌های حاشیه شهرهای بزرگ از سال 94

خبرگزاری تسنیم: در حالی هیئت وزیران، الزام تأمین گاز نیروگاههای حاشیه شهرهای بزرگ را به سال ۹۴ موکول کرد که عملا با این مصوبه، آلایندگی هوای خروجی این نیروگاهها در فصل سرد سال ۹۲ در زمستان ۹۳ نیز بحران زا خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت نفت، بند 16مصوبه برنامه کاهش آلودگی هوا در هشت کلان شهر را اصلاح و تکلیف وزارتخانه های نفت و نیرو برای تامین سوخت نیروگاهها از سال 94را جایگزین آن کرد.

مصوبه پیشین هیئت وزیران در سال 88 برای کاهش آلودگی هوا نیز بر لزوم تأمین گاز نیروگاههای حاشیه شهرهای بزرگ و جلوگیری از مصرف سوخت مایع توسط این نیروگاهها تأکید کرده بود اما بیشتر مفاد این مصوبه اجرایی نشد.

همچنین مصوبه برنامه کاهش آلودگی هوا در هشت شهر بزرگ که در سال 1390 به تصویب رسیده بود نیز اجرایی نشد.

حال در دولت یازدهم شاهد تصویب و ابلاغ مصوبه مشابهی هستیم. بر اساس مصوبه ای که امروز ابلاغ شد، با تصمیم هیئت دولت، وزارتخانه های نفت و نیرو از سال 1394 مکلف شدند نسبت به تامین سوخت گاز نیروگاهها با اولویت نیروگاههای شازند اراک، اسلام آباد، شهید منتظری اصفهان و شهید منتظر قائم کرج اقدام کنند.

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت نفت، بند 16 مصوبه برنامه کاهش آلودگی هوا در هشت کلان شهر را اصلاح و مطلب فوق در خصوص تکلیف وزارتخانه های نفت و نیرو برای تامین سوخت نیروگاهها از سال 94 را جایگزین آن کرد.

به نظر می رسد، هیئت وزیران با نگاهی به تأخیر پروژه های افزایش تولید گاز ایران به خصوص در میدان مشترک پارس جنوبی با رویکردی محتاطانه، الزام تأمین گاز نیروگاههای حاشیه شهرهای بزرگ را به جای سال 93 به سال 94 موکول کرده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه