تجدیدنظر ایران و پاکستان در قرارداد صادرات گاز طی هفته جاری

تجدیدنظر ایران و پاکستان در قرارداد صادرات گاز طی هفته جاری

خبرگزاری تسنیم: یک مقام وزارت نفت پاکستان گفت مقامات نفتی ایران و پاکستان هفته جاری دیدار می کنند تا در مورد بند جریمه قرارداد صادرات گاز ایران و تعیین چارچوب زمانی جدید این پروژه مذاکره کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اینترنتی داون، مقامات پاکستانی در کمیته امور نفتی سنای این کشور اظهار کردند کاهش اخیر تحریم ها علیه ایران، هیچ سودی به حال پاکستان در زمینه خط لوله انتقال گاز از ایران ندارد.
منابع مطلع در وزارت نفت پاکستان به این کمیته گفتند، وزارت امور خارجه پاکستان کل موضوع را پس از توافق هسته ای ایران و 1+5 از منظر حقوقی و دیپلماتیک مورد بررسی قرار داده است.
وزارت امور خارجه پاکستان به این نتیجه رسیده است که کاهش تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه تهران هیچ کاهش فشار یا نفعی برای پاکستان در زمینه واردات گاز از ایران ندارد.
عاد سعید، از مقامات وزارت نفت پاکستان گفت، وزارت امور خارجه پاکستان معتقد است، روزی که پاکستان شروع به دریافت گاز از ایران کند، آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم هایی را علیه اسلام آباد به اجرا خواهند گذاشت.
سعید افزود، هم تهران و هم اسلام آباد این وضعیت را درک می کنند و مقامات دو کشور اواخر این هفته در مورد تجدیدنظر در مورد بندهای جریمه قرارداد صادرات گاز با یکدیگر دیدار خواهند کرد تا چارچوب زمانی جدیدی را در این زمینه تعیین کنند.
شاهد خاقان عباسی، وزیر نفت پاکستان نیز قبلا تایید کرده بود که اجرای پروژه خط لوله انتقال گاز از ایران به دلیل تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا با مشکلاتی مواجه است.
وی گفته بود، ایران ساخت خط لوله در خاک خود را به اتمام رسانده است. مشکل اصلی تامین ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز برای ارسال گاز و نصب تاسیسات تزریق فشار است که تنها توسط 2 شرکت جهانی تولید می شود و آن شرکت ها نیز به دلیل تحریم ها حاضر به همکاری در زمینه این پروژه نیستند. بزرگترین بانک چین نیز قبلا از سرمایه گذاری در این پروژه خودداری کرده بود.
انتهای پیام/ 11

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه