ضرورت تعامل با بهره برداران به‌منظور ساماندهی سواحل هرمزگان

ضرورت تعامل با بهره برداران به‌منظور ساماندهی سواحل هرمزگان

خبرگزاری تسنیم: معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، گفت: بمنظور ساماندهی و مدیریت سواحل استان هرمزگان تعامل با متقاضیان بهره برداری بنادر ضروری و الزامی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، عباس کمالی در چهارمین نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان هرمزگان که در مجتمع بندری شهید رجایی برگزار شد، با تاکید بر لزوم هماهنگی بیشتر بین ادارات، سازمان ها و ارگان های استانی، خواستار ایجاد و حدت رویه و تعامل با متقاضیان احداث و بهره برداری بنادر و پسکرانه های ساحلی شد.

محمد جواد رستگاری، رئیس اداره مهندسی سواحل و بنادر اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان که دبیری این جلسه را بر عهده داشت، اقدامات انجام شده در این اداره کل در راستای نیل به مفاد حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی و پایش بنادر و تاسیسات ساحلی در طول 2 هزار و 238 کیلومتر نوار ساحلی را عنوان کرد و شرح مختصری از اقدامات به عمل آمده در طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی (ICZM ) بیان کرد.

در این نشست، گزارش تحلیلی-آماری از تعداد بنادر و تاسیسات ساحلی استان، تعداد مجوزهای صادره به تفکیک نوع مجوز و درصد سازه های فاقد مجوز به کل سازه ها ارائه و در باره ساخت و سازهای فاقد مجوز در حریم دریا اطلاعات جامعی تشریح شد.

 اعضاء حاضر در جلسه متشکل از نمایندگان دستگاه های اجرایی همچون استانداری هرمزگان، مدیر کل امور اجتماعی استانداری، بنادر و دریانوردی، راه و شهرسازی، امور اراضی استان، حفاظت محیط زیست، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، قرارگاه مقدم نداجا ناوگان جنوب، گمرک، آب منطقه ای و آب و فاضلاب استان درباره مفاد قانونی مرتبط با بنادر و تاسیسات ساحلی و همچنین چگونگی ساماندهی و مدیریت سواحل استان هرمزگان مسائلی را بیان کردند.

 سازمان بنادر و دریانوردی کشور از شهریورماه 91 برای اجرای هرچه بهتر طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی، ساماندهی سواحل و سازه های دریایی آن، کمیته ای با منظور ساماندهی و مدیریت سواحل را در استان های ساحلی از جمله هرمزگان تشکیل داده است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon