اکبر صحرایی با «لندکروز بهشت» وارد بازار کتاب می‌شود


اکبر صحرایی

خبرگزاری تسنیم : اکبر صحرایی از اتمام مراحل نهایی کتاب «لندکروز بهشت» خبر داد و افزود: این اثر در ژانر زندگی‌نامه داستانی و با محوریت خاطرات شهید حسن حق‌‌نگه‌دار به رشته تحریر درآمده است.

اکبر صحرایی، نویسنده در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به آثار در دست انتشار خود گفت: «لندکروز بهشت» عنوان یکی از آثار در دست انتشار است که در ژانر زندگی‌نامه داستانی برای گروه سنی نوجوان به رشته تحریر درآمده است.

وی ادامه داد: این اثر یکی از آثار «مجموعه فرماندهان استان فارس» است که به روایت زندگی شهید حسن حق‌نگه‌دار، فرمانده محور عملیاتی لشکر 19 فجر می‌پردازد. وی علاوه بر اینکه یکی از شخصیت‌های مؤثر در هشت سال جنگ تحمیلی به شمار می‌رفت، از نظر شخصیتی نیز حائز اهمیت است. تمامی کسانی که با وی در جبهه بودند بر شوخ‌طبعی و بذله‌گویی وی اذعان داشتند. این امر حتی در سخت‌ترین شرایط جنگ نیز از وی دیده شده است که به رزمنده‌ها نیرو می‌داد.

برگزیده جایزه جلال در ادامه عنوام کرد: روایت زندگی این شهید بزرگوار از زمان کودکی وی آغاز شده و تا شهادت ادامه می‌یابد. به بهانه روایت خاطرات و زندگی حق‌ نگه‌دار گریزی هم به وقایع سال 57 و اتفاقاتی که در استان فارس در این مدت افتاده بود، کرده‌ایم. به همین خاطر علاوه بر اطلاعات . ذکر وقایع جنگ، با قسمتی از وقایع دهه اول انقلاب هم آشنا می‌شویم. بخش مهمی از این خاطرات هم به شکست حصر آبادان و اتفاقاتی که در اهواز افتاده است، اختصاص دارد.

صحرایی افزود: بخش جالب این اثر مربوط به بیان نکات و جملات طنزی است که از این شهید در خاطره‌ها مانده است. مقداری از این اثر به قلم خودم هست و بقیه مطالب را از راه مصاحبه جمع‌آوری کرده‌ام. برای نگارش «لندکروز بهشت» به منابع مختلفی از جمله خانواده، همرزمان، اسناد آرشیوی و... مراجعه کرده‌ام. این اثر به سفارش کنگره 14 هزار و 600 شهید استان فارس انجام می‌شود و پیش‌بینی می‌کنم که تا پایان سال منتشر و روانه بازار کتاب شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران