تقویت ظرفیت‌های کشاورزی و دامپروری به رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی می‌انجامد


محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌ جمهور

خبرگزاری تسنیم : معاون اول رئس‌جمهور گفت: با تقویت ظرفیت‌های موجود در بخش کشاورزی و دامپروری در استان‌های کم توسعه یافته شاهد رونق اقتصادی و ایجاد اشتغالزایی فراوانی خواهیم بود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم ، محمدرضا رحیمی ظهر امروز ( یکشنبه ) در جلسه شورایعالی اشتغال با قدردانی از تلاش‌‌‌ها و اقدامات کمیته امداد امام خمینی(ره) در جهت اشتغال‌زایی اظهار داشت: کمیته امداد ظرف چند سال اخیر افتخارات بزرگی را در زمینه ایجاد اشتغال بوجود آورده و با صرف حداقل اعتبارات توانسته فرصت‌های شغلی فراوانی ایجاد کند.

وی گفت: با تقویت ظرفیت‌های موجود در بخش کشاورزی و دامپروری در استان‌های کم توسعه یافته شاهد رونق اقتصادی و ایجاد اشتغالزایی فراوانی خواهیم بود.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین با قدردانی از زحمات ارزشمند دکتر شیخ الاسلامی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مدیریت برنامه‌های اشتغال‌زای دولت افزود: عدم حضور ایشان در این جایگاه موجب تأسف است البته اطمینان داریم آقای عباسی سرپرست این وزارتخانه نیز با شناختی که از اشتغال و برنامه‌های دولت دارند، راه ایشان را با قدرت و جدیت ادامه خواهند داد.

در این جلسه گزارش 10 ماهه از سیمای بازار کار و ترکیب منابع مالی برای ایجاد اشتغال از سوی دبیرخانه شورایعالی اشتغال ارائه شد.

مدیران بانک‌های عامل نیز که در این نشست حضور داشتند متعهد شدند تا پایان سال تعهدات خود را نسبت به مشاغل خانگی و طرح‌های خوداشتغالی به طور کامل اجرایی کنند.

در این نشست معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز گزارشی از بررسی‌های انجام شده در خصوص میزان عملکرد سیستم بانکی در تخصیص تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا ارائه کرد.

پیشنهادات و طرح‌های مختلفی نیز در راستای تامین اعتبار و منابع قرض الحسنه برای ایجاد اشتغال مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد در یکی از جلسات فرعی شورا بررسی و سپس برای تصمیم گیری نهایی در جلسات آتی مطرح شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
خانه خودرو شمال
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon