آغاز فعالیت بازارچه تیله‌کو در ۲ فاز کوله‌بری و پیله‌وری

آغاز فعالیت بازارچه تیله‌کو در 2 فاز کوله‌بری و پیله‌وری

خبرگزاری تسنیم: فرماندار شهرستان سرپل‌ذهاب گفت: مرحله نخست فعالیت اقتصادی در بازارچه مرزی تیله‌کو در دو فاز کوله‌بری و پیله‌وری انجام می‌شود.

میرزا مراد پیرو در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار کرد: کارهای اولیه برای انجام مبادلات اقتصادی به صورت کوله‌بری با شناسایی و ثبت‌نامه از افراد واجد شرایط انجام شده است و فاز دوم و بحث پیله‌وری پس از توافق باکشور عراق و احداث زیرساخت‌ها آغاز می‌شود.

فرماندار شهرستان سرپل‌ذهاب با اشاره به اینکه این بازارچه اقتصاد 10هزار خانوار را تامین می‌کند گفت: مساحت این بازارچه مرزی پس از انجام اخذ مجوز طرف عراقی و با توجه به مبادلات مرزی و نیاز عراقی‌ها مشخص می‌شود.

پیرو تصریح کرد: در جلسه روز گذشته که در فرمانداری شهرستان سرپل‌ذهاب با حضور مدیرکل سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه و گروه اقتصادی از کردستان عراقی برگزار شد توافقاتی درباره بازارچه تیله‌کو، مرز پرویزخان و شیخ‌صله صورت گرفت.

وی با اشاره به اعلام آمادگی استان کرمانشاه برای راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی گفت: کار ثبت نام اولیه از افراد برای کار در بازارچه تیله‌کو و صدور کارت برخی اشخاص انجام شده است که طرف عراقی برای راه‌اندازی رسمی این بازارچه نیاز به اخذ مجوز دارد.

فرماندار شهرستان سرپل‌ذهاب فعالیت رسمی بازارچه تیله‌کو را در دو هفته آینده عنوان کرد و افزود: با راه‌اندازی بازارچه تیله‌کو بخشی از ترافیک سنگین مرزی رسمی پرویزخان به این منطقه منتقل می‌شود که نقش مهمی در تامین معیشت مردم شهرستان‌های سرپل‌ذهاب و ثلاث باباجانی دارد.

پیرو افزود: برای آغاز تبادلات اقتصادی از طریق بازارچه تیله‌کو انجام زیرساخت‌ها و برق و آب رسانی انجام شده که منطقه بازارچه نیاز به انجام عملیات مسطح کاری دارد و در نخستین فرصت موافقت آغاز این پروژه اخذ می‌شود.

انتهای پیام / ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon