نبوغ «سیاف‌زاده» او را به نفر دوم عملیات بیت‌المقدس و خیبر تبدیل کرد

نبوغ «سیاف‌زاده» او را به نفر دوم عملیات بیت‌المقدس و خیبر تبدیل کرد

خبرگزاری تسنیم: سرلشگر رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا درباره سردار سرتیپ پاسدار احمد سیاف‌زاده گفت: شهید سیاف‌زاده به‌عنوان نفر دوم عملیات‌های بزرگ اعم از آزادسازی خرمشهر در سال ۶۱ یا خیبر نقش‌آفرینی می‌کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم دومین سالگرد عروج ملکوتی سردار سرتیپ پاسدار احمد سیاف‌زاده روز پنج‌شنبه سوم بهمن ماه در تالار خلیج فارس باغ‌موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت برگزار شد.

سرلشگر رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، درخصوص شهید سیاف‌زاده گفت: حاج‌احمد سیاف‌زاده فرمانده عملیات قرارگاه کربلا بود. او هم از نظر اخلاقی و هم عملکرد، الگویی برای جوانان امروز و فردا بودند.

وی افزود: از ویژگی‌های اخلاقی او می‌توان به مؤمن بودن، خردمند بودن، شجاع بودن و با اخلاق و مخلص بودن اشاره کرد. او متولد سال 35 بود و در پیروزی انقلاب و مبارزه علیه رژیم طاغوت در مشهد شرکت داشت. او از اول انقلاب پاسدار شد و در مشکلات امنیتی خوزستان فرمانده عملیات سپاه اهواز بود. در اول جنگ به فرماندهی قرارگاه کربلا منصوب گشت. او با حضور در خط مقدم جبهه‌ها و عملیات‌هایی همچون خیبر، بدر، کربلای4 و 5 نبوغ خود را در طرح‌ریزی عملیات‌ها نشان داد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا، خاطرنشان کرد: شهید سیاف‌زاده به‌عنوان نفر دوم عملیات‌های بزرگ اعم از آزادسازی خرمشهر در سال 61 یا خیبر نقش‌آفرینی می‌کرد. عملیات خیبر در شب انجام می‌شد. هلیکوپترها و قایق‌ها باید در مسیری 30کیلومتری در حورالهویزه مسیر حرکتشان را شناسایی می‌کردند. او با ابتکار توانست با موتور برق چراغ‌هایی را روشن کند و مانند یک باند فرودگاه جاده را روشن کند.

رحیم صفوی افزود: سیاف‌زاده بعد از جنگ تمام توان خود را روی تربیت نیروهای پاسدار جوان متمرکز کرد و فرمانده دانشکده فرماندهی ستاد سپاه شد. او در تربیت کادرهای سپاه و انتقال تجربه خود فعالیت‌های بسیاری کرد. او همچنین جزو راویان دفاع مقدس بود و خود را ملزم می‌کرد که صادقانه حقیقت را بیان کند.

وی اضافه کرد:‌ او کربلای ایران را زینب‌گونه روایت می‌کرد. سیاف‌زاده در فاو، عملیات کربلای5 شیمیایی شده بود، چندین بار هم ترکش خورده بود. او در شب شهادت رسول‌الله(ص) بر اثر مجروحیت شیمیایی‌اش سکته‌ می‌کند و تنفسش دچار مشکل می‌شود و تا به بیمارستان بقیةالله(عج) برسد عروج می‌کند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا در ادامه گفت:‌ سردار حاج احمد سیاف‌زاده که 55 سال عمر کرد، از سال 56 وارد مبارزه علیه رژیم طاغوت شد و در دفاع از این کشور و ملت تا روزهای آخر عمرش وفادار به انقلاب اسلامی و مردم بود. او خیلی خوش‌اخلاق و آرام بود. اگر عکسهای او را ببینید مشاهده می‌کنید که موهایش سفید شده بود و پیرتر به نظر می‌رسید.

وی افزود: این هشت سال جنگ جوانان ما را پیر کرد. امیدوارم جوانان ما بچه‌های جبهه را بشناسند و بدانند این افراد ایران را نجات داده‌اند. ما باید قدر شهدا، جانبازان و آزادگان را بدانیم. فرانتس فانون می‌گوید: آنهایی که تاریخ را نخوانده‌اند مجبور به تکرار تاریخ‌ می‌شوند. امیدواریم جوانان فعلی کشور تاریخ دفاع مقدس را بخوانند تا مجبور به تکرار تاریخ نشوند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران