هر یک ساعت یک کودک آمریکایی هدف گلوله قرار می‌گیرد

هر یک ساعت یک کودک آمریکایی هدف گلوله قرار می‌گیرد

خبرگزاری تسنیم: تحقیقات محققین دانشگاه ییل آمریکا نشان داده است که در سال ۲۰۰۹ بیش از ۱۰ هزار کودک آمریکایی هدف گلوله قرار گرفته و کشته یا مجروح شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی؛ تحقیقاتی که اخیرا انجام گرفته‌اند نشان می‌دهند بیش از 10 هزار فرد زیر 18 سال در سال 2009 هدف گلوله قرار گرفته‌اند. یک سوم از این افراد کشته شده‌اند. 

در حالیکه کودکان اغلب به صورت اتفاقی هدف تیراندازی قرار می‌گیرند، نوجوانان قربانی حملات جنایی با تسلیحات گرم می‌شوند. 

تحقیقاتی که توسط محققین دانشکده پزشکی دانشگاه ییل آمریکا صورت گرفته و در ژورنال علمی معتبر "بیماری‌های کودکان" به چاپ رسیده این آمار را بر اساس گزارش‌های بیمارستانی درباره کودکانی که در سال 2009 به دلیل حملات با سلاح سرد بستری شده بودند، ارائه کرده است. 

یافته‌های این تحقیقات بسیار هشدار دهنده بودند. در سال 2009، 7391 کودک و فرد بالغ (89 درصد از آنها مذکر بودند) بر اثر اصابت گلوله در بیمارستان بستری شدند. در سال 2008، این رقم بالغ بر 6496 مورد بستری بود. از این میان 453 نفر در بیمارستان جان خود را از دست دادند. 

در این تحقیقات همچنین اعلام شده است که در سال 2009، در حدود 3 هزار کودک دیگر آمریکایی در محل وقوع حادثه کشته شده و یا قبل از اینکه به بیمارستان برسند جان خود را از دست داده‌اند.  

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
خانه خودرو شمال
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت