حضور ۱۵۲ گردشگر خارجی در باغ موزه دفاع مقدس همدان


حضور 152 گردشگر خارجی در باغ موزه دفاع مقدس همدان

خبرگزاری تسنیم: مدیر باغ موزه دفاع مقدس همدان از بازدید ۱۱۰ هزار نفری مردم در ۹ ماه امسال از این مرکز فرهنگی خبر داد.

سرهنگ پاسدار خلیل الهی تبار در گفت گو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهارکرد: در طول مدت 9 ماهه ابتدای سال 92 تعداد 109 هزار و 556 نفر از موزه دفاع مقدس همدان بازدید کردند.

الهی تبار افزود: این تعداد بازدید کننده در مقایسه با سال گذشته از افزایش 6 درصدی برخوردار بوده است.

وی بیان کرد: در 9 ماهه سال 92  تعداد 152 گردشگر خارجی از کشورهای عربی، اروپایی و افریقایی موزه دفاع مقدس همدان را بازدید کردند و بازدید وابستگان نظامی کشورهای مقیم در ایران و انجمن جهانی صلح و دوستی هیروشیما از جمله گردشگران خارجی می باشند.

الهی تبار با بیان اینکه موزه دفاع مقدس همدان به عنوان یک مرکز فرهنگی سعی در اشاعه فرهنگ دفاع مقدس دارد و به دور از نگاه درآمدزایی اداره می شود، گفت: تعداد 31 هزار و 529 نفر به صورت رایگان و 49 هزار و 331 نفر با تخفیفات 30 و 50 درصد در این موزه پذیرش شدند.

وی اظهار کرد: تنها تعداد 28 هزار و 694 نفر به صورت تمام بها بلیط تهیه و از این مرکز فرهنگی بازدید کردند.

الهی تبار بیان کرد: در بحث راویان دفاع مقدس تعداد 15 نفر راوی در این مرکز مستقر بودند که میزان 856 نفر ساعت به روایت گری پرداختند.
وی با اشاره به اینکه موزه تنها قسمتی از این مجموعه فرهنگی می باشد گفت: در طول 9 ماهه امسال 125 مورد فعالیت فرهنگی در قالب همایش ها، جشنواره ها و محافل ادبی، فرهنگی و معنوی در این مرکز برگزار شده است.

الهی تبار اعلام کرد: امسال برای نخستین بار از زمان افتتاح این مجموعه برنامه شب های خاطره در 6 شب متوالی همراه با برنامه های متنوع و پخش آبنمای موزیکال با اقبال خوب مردم برگزار شد.

وی افزود: پخش زنده برنامه شبانه "مسیر عشق" به مدت 7 شب از باغ موزه دفاع مقدس در شبکه سینا و همچنین بخش هایی از آن در شبکه های شما و دیگر شبکه های سراسری در طول ایام گرامیداشت هفته دفاع مقدس از دیگر برنامه های فرهنگی این مرکز بود.

الهی تبار تصریح کرد: برگزاری جشن بزرگ پدران آسمانی در شب میلاد امام علی (ع) که مقارن با سالروز آزادسازی خرمشهر بود، همچنین همایش بزرگ آزادگان استان، جشنواره فرهنگی هنری دانشجویان دانشگاه های فنی حرفه ای کشور در دو بخش دختران و پسران، همایش بزرگ ورزش صبحگاهی در سطح کشوری، برگزاری مراسم زیارت عاشورا و دعای ندبه، برگزاری مراسم شب های خاطره به شکل ماهیانه، برگزاری همایش اولین پاسخ با موضوع نکوداشت حماسه اولین عملیات آفندی هوایی به عمق خاک دشمن متجاوز در نخستین ساعات جنگ تحمیلی و فعالیت های بسیار دیگر از مصادیق برنامه های فرهنگی می باشد که در این مرکز فرهنگی به انجام رسیده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon