دولت قاطعانه پاسخ اظهارات سخیف آمریکایی‌ها را بدهد


دولت قاطعانه پاسخ اظهارات سخیف آمریکایی‌ها را بدهد

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مردم ایران در ۲۲بهمن سیلی محکمی به گوش آمریکایی ها می زنند ولی دستگاه سیاسی سیاست خارجی ما هم باید به طور جدی و رسمی و کتبا این گفتمان تحقیر آمیز را محکوم کند.

محمدصالح جوکار در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به نامه 202 نفر از نمایندگان مجلس به دولت و درخواست پاسخ قاطع به اظهارات سخیف وندی شرمن، اظهار کرد: این رفتار و اظهارنظرات سیاستمداران آمریکایی ناشی از عامل خودبرتربینی و سلطه‌گری آمریکایی‌ها که هنوز از تجربیات گذشته نیاموختند و با خرد و عقلانیت، گفتمان خود را دنبال نمی‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با ابیان اینکه گفتمان امریکایی‌ها گفتمان خودبرتربینی است، افزود: این ادبیات در دنیا خریداری ندارد این ادبیات برخاسته از تفکر و تعریفی است که برای خودشان در سطح دنیا تعریف کرده‌اند و نسبت به سایر ملت‌ها رفتار می‌کنند.

وی با تاکید براینکه دستگاه دیپلماسی باید پاسخ محکم و دندان شکنی به این گونه اظهارات و رفتارهای آن‌ها بدهد، تصریح کرد: مردم ایران در 22بهمن سیلی محکمی به گوش آمریکایی ها می زنند ولی دستگاه سیاسی سیاست خارجی ما هم باید به طور جدی و رسمی و کتبا این گفتمان تحقیر آمیز را محکوم کند.

جوکار با تحقیرآمیز خواندن این ادبیات آمریکایی‌ها خاطرنشان کرد: مردم ما این گفتمان را بر نمی‌تابند انتظار است دولت که موضع خود را به طور جدی اعلام کند این موضع گیری هم در بحث افکار عمومی دنیا و هم در دیپلماسی با دیگر کشور‌ها و دولت‌ها بسیار مهم است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: آمریکایی‌ها باید سر عقل بیایند و تابع توافقات و معاهدات بین المللی باشند، آن‌ها باید بدانند این ادبیات راه به جایی نمی‌برد و این آرزو را به گور خواهند برد که ایران عزت و استقلال خود را خدشه دار و ترسی در وجود مردم راه پیدا کند.

وی در توضیح دلیل ترغیب آمریکایی‌ها از ادبیات تحقیرآمیز گفت: آمریکا به دنبال این بود که مسائل هسته‌ای و توافقات را به دیگر مسائل گره بزنند اعم از موضوعات منطقه و بین الملل و این به هیچ عنوان قابل قبول نیست چرا که مذاکرات تنها حول مسئله هسته‌ای است.

جوکار اظهار کرد: آمریکایی‌ها بدانند مردم پشتوانه اصلی این انقلاب هستند و این مردم از حقوق وعزت و هویت ملی خود تحت هیچ شرایطی کوتاه نمی‌آیند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon