راه‌اندازی نمایشگاه صنایع دستی و جشنواره اقوام ایرانی دربوشهر


راه‌اندازی نمایشگاه صنایع دستی و جشنواره اقوام ایرانی دربوشهر

خبرگزاری تسنیم: مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان بوشهر گفت: صنعت‌گران و هنرمندان آثار خود را در قالب نمایشگاه صنایع دستی ، سوغات ، هدایا و جشنواره اقوام ایرانی در۱۲۰ غرفه در بوشهر ارائه کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر،مهرداد ابراهیمی عصر امروز در آئین راه‌اندازی نمایشگاه صنایع دستی ، سوغات و هدایای استانها اظهار کرد:  این نمایشگاه و نخستین جشنواره اقوام ایرانی با حضور سیاه چادر عشایر با حضور مسئولان استانی در سایت نمایشگاه‌های بین المللی بوشهر راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه 26 بهمن برپا است گفت: دراین نمایشگاه هنرمندان سراسر کشور آثار خود را در 120 غرفه در بخش‌های صنایع دستی ، سوغات و هدایا در معرض نمایش و فروش عموم قرار داده‌اند.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان بوشهر افزود: از برنامه های جانبی این نمایشگاه  جشنواره اقوام ایرانی با حضور سیاه چادر عشایر است که با استقبال خوب هموطنان عزیز روبه‌رو شده و فضایی کاملا سنتی بر فضای  نمایشگاه بین المللی بوشهر حاکم شده است.

ابراهیمی تصریح کرد: این جشنواره در حالی برگزار می‌شود که عشایر خونگرم کشورمان با لباسهای محلی توضیحات کاملی در مورد نوع چادرها، غذاهای محلی، صنایع دستی و سایر موارد مربوط به خود در اختیار بازدید کنندگان قرار میدهند و به ارائه آنها می‌پردازند.

وی گفت: این جشنواره در فضایی به وسعت 4هزار متر مربع برگزار می‌شود و هر شب همراه با موسیقی و رقص محلی عشایر همراه است و برنامه‌های جانبی دیگری از جمله جشن و قرعه کشی هم به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon