۲۰۰نوع غذای محلی و سنتی توسط بانوان در مراغه به نمایش گذاشته شد

200نوع غذای محلی و سنتی توسط بانوان در مراغه به نمایش گذاشته شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس شبکه بهداشت و درمان مراغه از نمایش ۲۰۰ نوع غذای محلی و سنتی توسط بانوان این شهرستان در مراغه خبر داد.

احمد مجتهدی عصر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در مراغه اظهار کرد: همزمان با گرامیداشت دهه فجر 200 نوع غذای محلی و سنتی توسط بانوان در مراغه به نمایش گذاشته شد.

وی افزود: در این جشنواره بیش از 200 سری غذای سنتی و محلی در 50 نوع مختلف توسط بانوان پخته و در سالن پردیس فدک دانشکده پرستاری این شهرستان به نمایش گذاشته شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان مراغه در حاشیه برگزاری این جشنواره گفت: این جشنواره با هدف ارتقای سطح سلامت و تغذیه جامعه و با مشارکت بانوان این شهرستان به مدت یک روز برگزار شد.

 مجتهدی افزود: این جشنواره با توجه به لزوم ترویج غذاهای سالم و سنتی به عنوان یکی از اولویت های تغذیه وزارت بهداشت، برگزار شد.

وی اظهار کرد: رواج مصرف بسیاری از غذاهای جدید و آماده در جامعه در سال‌های اخیر موجب بروز برخی مشکلات بهداشتی و ایجاد عوارض بیماری‌زا می‌شود.

مجتهدی خاطرنشان کرد: استفاده از غذاهای سالم و سنتی موجب بهبود تغذیه جامعه به ویژه در سنین پایین و نیز سالمندی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این جشنواره که با همکاری واحد تغذیه و سلامت دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد، از 10 نفر از بانوان شرکت کننده با اهدای جوایزی تجلیل به عمل آمد.

شکایت از آلوده‌کنندگان شهرک گلشهر مراغه

رئیس شبکه بهداشت و درمان مراغه نیز در پیگیری مشکلات بهداشتی شهرک گلشهر در گفت و گو با خبرنگار تسنیم  در مراغه گفت: مرکز بهداشتی و درمانی این شهرک در زمینی به مساحت دو هزار و 640 متر مربع با همکاری یکی از خیران این شهرستان در شهرک گلشهر احداث می‌شود.

مجتهدی افزود: برای ایجاد این مرکز، تجهیزات پزشکی و نیروی انسانی مورد نیاز تامین می‌شود.

وی اظهار کرد: برای نظارت بهداشتی بر اماکن عمومی، این شبکه از آلوده کنندگان بهداشت و محیط عمومی در مناطق مسکونی به عنوان مدعی‌العموم شکایت کرده و پرونده قضایی برای این خاطیان در دستگاه قضایی تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon