برگزاری رویدادتولید محتوای دیجیتال بسیج با حضور ۱۷ تیم در کرمانشاه+ تصاویر
چهارمین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج با حضور ۱۷ تیم در استان کرمانشاه به کار خود پایان داد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه ، چهارمین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج در کرمانشاه شامگاه امروز در حالی به کار خود پایان داد که 17 تیم به رقابت با یکدیگر پرداختند.
سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبیاکرم(ص) در این مراسم اظهار داشت: ضرورت نقش آفرینی و کنشگری در فضای مجازی از بدیهیات و ضروریات بسیج است با توجه به نقش دشمنان در این فضا، هزینهها و برنامهریزیهای فراوان در فضای مجازی و دیجیتالی نمیتوانیم تدافعی و واکنشی عمل کنیم زیرا در این صورت حتما دچار آسیب میشویم.
وی افزود: امروز قدری دست دشمنان در فضای مجازی بالاتر است اما با وجود جوانان و نوجوانان و فکر ارزشمند آنها میتوانیم در این بستر هم مانند سایر بسترها اثر گذار باشیم.
فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه عنوان کرد: امروز ضرورت فضای مجازی، ماهواره، دیجیتال در همه ابعاد زندگی مردم غیرقابل انکار است و فضای مجازی به فضای حقیقی تبدیل شده در واقع این دو فضا به گونهای به هم گره خورده که بدون هم نمیتوانند مسیر چندانی را طی کنند.
وی با اشاره به اینکه فضای مجازی و دیجیتالی میتواند بسترهای علمی و حتی اقتصادی را در مسیر رشد و شتاب قرار دهد گفت: اگر برخی از حوزه ها نظیر کشاورزی و سایر مباحث وارد بسترهای دیجیتالی شوند و جوانان مستعد در این عرصه پشتیبانی شوند و بستر کار و فعالیت برایشان فراهم شود از دشمنان چیزی کم نداریم بلکه فکرهای خلاق و پویاتری داریم.
ریحانی با تأکید بر اینکه باید عقب افتادگی های موجود در عرصه پشتیبانی جبران شود افزود: امروز دشمنان از این فضا برای افزایش آسیبهای اجتماعی و ترویج عدم خودباوری استفاده می کنند و حرفهای نبودن چندان اهمیتی ندارد بلکه با خودباوری و اعتماد به خود میتوانیم در این فضا هم بر دشمنان فائق آییم.
وی با بیان اینکه در همه بسترها به خودباوری رسیدهایم گفت: پیش از انقلاب خودباوری نداشتیم و به ما "نمیتوانیم" را باورانده بودند حتی در حوزه مباحث نظامی اجازه انجام تعمیر قطعات را نمیدادند.
ریحانی با تأکید بر اینکه نسبت به یک دهه گذشته در عرصه علمی رشد قابل توجهی داشتهایم افزود: آیا با وجود دستیابی به رشد علمی قابل توجه در منطقه و دنیا نمیتوانیم در فضای مجازی اثرگذار باشیم.
وی عنوان کرد: اگرچه زمانی دستیابی به رشد علمی برای ما قابل باور و ارائه نبود اما اکنون در منطقه رتبه نخست و در دنیا رتبه دهم یا یازدهم را دارا هستیم.
ریحانی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران کشوری است که به رشد رسیده و پیشرفت کرده، عنوان کرد: کشوری که به رشد علمی دست یافته میتواند در همه ابعاد و فضاهای دیگر هم پیشرفت کند.
فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: دشمن در پویانمایی، کامپیوتری، دیجیتالی میتواند بر افکار جوانان ما اثر بگذارد بنابراین اگر تدافعی عمل کنیم عقب خواهیم ماند و اگر نقش آفرین و اثرگذار باشیم موفق میشویم.
ریحانی افزود: برگزاری بیشتر رویدادهای دیجیتالی و ورود بیشتر جوانان و نوجوانان به این عرصه زمینه شتاب و رشد کشور را فراهم خواهد کرد.
وی با بیان اینکه کارهای ارزشمندی در این رویداد ارائه شد و حتی برخی نخستین کار خود را عرضه کردند که به طور قطع در آینده تکمیلتر خواهند شد گفت: حضور در چنین رقابتهایی به معنای باور "میتوانیم" است.
ریحانی خاطرنشان کرد: دانشآموزان دبستانی شرکت کننده در این رویداد هم "می توانیم" را باور کردند و کارهای خوبی را ارائه کردند برهمین مبنا در آینده هم دست ما بالاتر از دشمن است همان گونه که امروز در بسیاری از عرصه ها به یمن وجود جوانان دست برتر با ما است.
سعید کریمی مدیر مرکز فضای مجازی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه در اختتامیه مرحله استانی چهارمین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج، اظهار داشت: این رقابتها از روز بیست و پنجم آبان آغاز شد و در سه حوزه بازی های موبایلی با موضوع آموزشی، تولید نرم افزار موبایلی با موضوعات آموزشی و تربیتی و پویانمایی با موضوع ایران قوی برگزار شد.
وی افزود: 16 تیم متشکل از هشت تیم پویا نمایی، پنج تیم نرم افزارهای موبایلی و چهار تیم بازی های موبایلی که البته در ادامه یک تیم دیگر هم اضافه شدند، در این رقابتها حضور یافتند.
کریمی عنوان کرد: در حوزه بازی های موبایلی که نسبتا چالشی است، شاهد حضور نخستین شرکت کنندگان بودیم و در این میان شرکت تیمهای دانش آموزی گرمابخش این محفل بود.
مدیر مرکز فضای مجازی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: همزمان با این رقابتها رویداد مجازی و مردم پایه کرمانشاه سینه ستبر ایران، ظرفیتهای گردشگری استان و وحدت ادیان و مذاهب در قالب آثار گرافیکی ارسال شدند.
کریمی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج تنها اجرای یک برنامه ابلاغی از سوی بسیج نبود بلکه چنین رویدادی را نقطه عطف و پلی ارتباطی میان جامعه نخبگان این عرصه و نهادهای نیازمند تولید محتوا میدانیم.
وی افزود: اگرچه نمیتوانیم زمینه اشتغال شرکت کنندگان در رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج را فراهم کنیم اما با برگزاری چنین رویدادهایی حس رقابت جویی و اعتماد به نفس در میان شرکت کنندگان ایجاد خواهد شد.
کریمی حضور در مراسماتی چون رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج را سبب یادگیری انجام کارهای تیمی دانست و گفت: سپاه و بسیج هرجایی که احساس خطر کند یا کم کاری هایی را مشاهده کند ورود خواهد کرد.
مدیر مرکز فضای مجازی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: ورود شرکت کنندگان در رویداد تولید محتوای دیجیتال به عرصه اشتغال مهمترین هدف ما است زیرا در شرایط فعلی شاهد مهاجرت تکنسینهای حوزه نرم افزاری هستیم.
کریمی افزود: برخورداری از درآمدهای حداقلی در استان محل سکونت بهتر از درآمدهای بالاتر در حاشیه شهرهای بزرگ یا خارج از کشور با وجود سختیهای زندگی در مناطق مذکور است برهمین مبنا اگر با درآمدهای کمتری در استان خود به اشتغال برسیم اتفاقی مبارک رخ داده است.
وی با اشاره به افزایش 100 درصدی شرکت کنندگان در رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج در سال جاری، افزود: در سال گذشته تنها هفت تیم در این رقابتها شرکت کردند که امسال شاهد حضور 17 تیم بودیم.
انتهای پیام/ن