علی زندوکیلی بر دستان مادرش بوسه زد / تکیه بر اصالتها و تمرکز بر موسیقی نوین
علی زندوکیلی از معدود خوانندگانی است که موسیقیاش را با تکیه بر اصالتها و تاکید بر به روز بودن ارائه میکند.
خبرگزاری تسنیم - سجاد دانی
در میان کنسرتهای بسیاری که این روزها در تهران و شهرهای مختلف روی صحنه میرود، یک اجرا بسیار خاص بود. اجرایی که در عینِ پاپیولار بودن، کیفیت بالایی داشت. خواننده در کارش بسیار مسلط بود و نوازندگان هم کارشان را به دقت و با تسلط انجام دادند. شعرها سطح بالایی داشتند و تنوع ملودی مخاطب را به شدت راضی میکرد.
شب گذشته 3 هزار و 500 نفر به تالار وزارت کشور آمده بودند تا از نزدیک کنسرت علی زندوکیلی را ببینند و بشنوند. در ادامه عکسنوشتهایی از کنسرت این خواننده را میبینید و میخوانید:
علی زندوکیلی اجرایش را با آهنگی بر شعری از حافظ آغاز کرد؛
ما سرخوشان مست دل از دست دادهایم / همراز عشق و همنفس جام بادهایم
زندوکیلی از معدود خوانندگانی است که از خواندن لذت میبرد. نه از آن اَداهایی که خیلیها در میآورند، نه! او به راستی از بودن روی صحنه و خواندن لذت میبرد.
کارش را خوب بلد است و تکنیک بالایش در خواندن، اجازه خواندن هر فاصلهای را به او میدهد.
از نکات مهم کنسرت زندوکیلی سازبندی گروه اوست. تار و کمانچه در اجرای آهنگها نقش مهمی دارند.
با تکیه بر این دو ساز است که علی زندوکیلی ملودیهای نابی از موسیقی ایران را به شکلی دلنشین برای مخاطبانش میخواند.
زندوکیلی هم به خوبی اهمیت سازهای کمانچه و تار را میداند و شاید از این روست که در این عکس مشغول تشویق و معرفیِ نوازنده کمانچه است.
ادای احترام علی زندوکیلی به فریاد پرند - ادیب اهل شیراز
زندوکیلی به شدت هوای همشهریانش را دارد و برخی از مهمانان ویژهی کنسرت شب گذشته، از ادیبان و هنرمندان شیراز بودند.
صحنهگردانی از مهمترین هنرهای یک خواننده برای اجرای زنده است؛ و زندوکیلی در انجام این کار به شدت مسلط است.
ادای احترام به پدر و مادر از جمله کارهایی است که این خواننده آن را همیشه در دستور کار دارد.
شب گذشته وقتی مادرش را به هوادارانش معرفی کرد، او را در آغوش گرفت و لحظهای احساسی رقم خورد؛ بغض و اشک...
او دست مادرش را بوسید و در مقابل او زانو به زمین زد و شاید از این لحظهها میتوان فهمید که اصلاتها همیشه از خانواده سرچشمه میگیرند.
تار؛ سازی ایرانی که در کنسرت زندوکیلی جایگاه مهمی دارد.
تنبک؛ سازی ایرانی که شب گذشته در اجرای آهنگهای ناب ایرانی وظیفهی حفظ ریتم را برعهده داست.
این گروهِ مسلط به کار خود؛ شبی به یادماندنی را برای مخاطبانشان ساختند.
این روزها که بازار کنسرتها داغ است؛ تالار وزارت کشور هم خواهان زیادی دارد. بسیاری از خوانندگان میخواهند کنسرتهایشان را در این تالار برگزار کنند.
اما مسئولان این سالن ترجیح میدهند که اجراهای محدودتری روی صنه برود.
شب گذشته 3 هزار و 500 نفر در تالار وزارت کشور، کنسرت علی زندوکیلی را از نزدیک دیدند.
و ناگهان یکی از میان جمعیت فریاد میکشد؛ علـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی! لباست خیلی خوشگله.
لباسی شیک و با وقار که طراحی و نقش و نگار زیبایی داشت.
شاید مهمترین ویژگی علی زندوکیلی این باشد که او به خوبی به اهمیت موسیقی مناطق مختلف ایران پی برده است.
او درک درستی از نغمههایِ ماندگار موسیقی مناطق مختلف ایران دارد و برخی از این نغمهها را به خوبی در آثارش به کار گرفته است.
زندوکیلی با تکیه بر اصالتها، موسیقیِ به روزی را به مخاطبانش ارائه میکند.
تکنوازی پیانو آغاز شد. در همان لحظات آغازِ قطعه، صدای تشویقها بلند شد. گویی همه میدانند که قرار است کدام آهنگ اجرا شود.
«یه شب تو خواب وقت سحر...»
قطعهای که با صدای علی زندوکیلی بسیار شنیده شده و از آثاری است که مخاطبان او حرف به حرفش را حفظند.
«لالایی» یکی از آثار ماندگار این خواننده است.
بسیاری از مخاطبان خواستار اجرای این آهنگ بودند که بالاخره در اواخر کنسرت، این آهنگ اجرا شد.
سرنا، سازی است که در بسیاری از مناطق کشورمان نواخته میشود. سازی که متعلق به موسیقی نواحی است.
استفاده درست و به جا از ساز سرنا یکی از ویژگیهای گروه زندوکیلی است.
نوازندگان تار و کمانچه از نمایی دیگر
انتهای پیام/