دورانی که با دوچرخه سواری بانوان از مردم رای می‌گرفتند،گذشته است

دورانی که با دوچرخه سواری بانوان از مردم رای می‌گرفتند،گذشته است

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم قم در مجلس گفت: دورانی که با دو چرخه سواری بانوان از مردم رای می‌گرفتند،گذشته است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور در جلسه علنی امروز مجلس، گفت: بر خود لازم می‌دانم از حضور حماسی و دشمن‌شکن ملت انقلابی ایران، در راهپیمایی 22بهمن تشکر کنم. قطعا حضور همیشگی ملت با بصیرت در تمامی صحنه‌ها موجب استحکام نظام اسلامی و افزایش قدرت سربازان نظام در عرصه‌های مختلف خواهد بود.

وی افزود: دولت آمریکا باید بداند که ملت ایران اهل منطق و گفت‌وگوست اما آنچنان که در صفحات تاریخ این ملت ثبت شده هم چون 8 سال دفاع مقدس در مقابل زورگویی‌ها و تجاوزات، جانانه ایستاده و از تمام ارزش‌ها و دستاوردهای خود دفاع کرده است. سران استکبار چشمان خود را باز کنند و با این ملت براساس منطق سخن بگویند و بدانند این ملت ازگزینه‌های روی میز هراسی ندارند چون این ملت ، عاشورایی است.

نماینده مردم قم در مجلس، تأکید کرد: در روزهای اخیر شاهد ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب بودیم. قطعا همانگونه که رهبری نظام بارها تأکید کرده‌اند، راه حل مشکلات کشور، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تکیه به درون و چشم ندوختن به بیرون است؛ آنچنان که در بندهای اولیه این سیاست‌ها آمده، مهمترین راهکار تقویت نظام اقتصادی کشور توجه جدی به ظرفیت‌های داخلی و استفاده از توان فنی – مهندسی و بکارگیری استعداد و نبوغ جوانان ایرانی است.

امیرآبادی در ادامه اظهارداشت: مسئولین باید دقت داشته باشند که مقابله با ویژه‌خواری و فساد اقتصادی، شاه کلید اقتصاد مقاومتی است. در اینجا لازم است بار دیگر بر توجه جدی به موضوع بدهکاران دانه درشت سیستم بانکی تأکید کنم. همانگونه که همگان می‌دانند حجم پولی که در دست این عده معدود قرارگرفته پول پرقدرتی است که تورم‌زا بوده و بر سایر شاخص‌های کلان اقتصادی تأثیرات منفی می‌گذارد و لذا لازم است تا نسبت به برخورد جدی با آنها اقدام شود.

**حمایت از صنایع و تولیدکنندگان در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها مدنظر قرار گیرد

وی با بیان اینکه نحوه رسیدگی به بودجه سال 93 نشان داد که باید تغییر و تحول اساسی در شیوه تهیه، تنظیم و تصویب بودجه صورت گیرد و احکام قانون برنامه پنجم توسعه مبنی بر تهیه بودجه عملیاتی ضرورتی است، گفت: این کار باید هرچه سریعتر به اجرا درآید.

نماینده مردم قم در مجلس افزود: دولت اعلام کرده که فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را در سال 1393 اجرا می‌کند که امید است به گونه‌ای در این زمینه اقدام کند که علاوه بر رفع نواقص فاز اول این طرح، اهداف کلان آن از جمله تقویت خدمات بهداشت و درمان، حمایت از صنایع و تولیدکنندگان و توجه ویژه به نظام تأمین اجتماعی محقق شود.

امیرآبادی در ادامه تصریح کرد: باید به این موضوع نیز توجه داشت که افرادی هستند که معیشت آنها وابسته به پرداخت یارانه نقدی است و لذا باید یارانه افراد با درآمد بالا قطع و یا کم شده و به اقشار آسیب‌پذیر نظیر خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، بازنشستگان، کارگران و کارمندان با درآمد پایین اختصاص یابد. قطعا با اجرای صحیح قانون هدفمندی یارانه‌ها علاوه بر تقویت عنصر رقابت و رونق بازار، شاهد رشد شاخص‌های کلان اقتصادی خواهیم بود.

وی ادامه داد: در مورد  فراخوانی  خوداظهاری در چند روز آینده نیز  مسئولین دولت باید به گونه‌ای تدبیر کنند که همچون مسئله سبد کالا مورد سوء استفاده دشمنان نظام قرار نگیرد.

این نماینده مجلس توجه ویژه مسئولان اجرایی به ایثارگران و اقدامات اساسی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را ضروری دانست و گفت: این اقدامات باید به گونه‌ای باشد که در عمل این قشر مورد  توجه قرار گیرنددر غیر اینصورت وضع قوانینی که اجرایی نمی‌شوند به جامعه به غلط القا  می‌کند که تمام امکانات برای ایثارگران است.

**دورانی که با دو چرخه سواری بانوان از مردم رای می‌گرفتند،گذشته است.

امیرآبادی در ادامه اظهارداشت: متأسفانه در روزهای اخیر شاهد نشر مطالبی دربرخی از نشریات کشور بوده‌ایم که مصداق عینی توهین به مقدسات بوده است و باعث نگرانی مراجع معظم تقلید، علما و دلسوزان نظام شده است. امروزه افرادی که درگذشته مسئولیت داشتند و تنگ‌نظرانه بامسائل برخورد می‌کردند وسانسورچی بودند، امروز از رفع فیلترینگ دم می‌زنند.آن زمانی که درقدرت بودند تحمل شنیدن صدای مخالف را نداشتند و امروزه طرفدار آزادی بیان و مطبوعات شده‌اند.

وی تصریح کرد: برخی افراد اعلام کردند وضع زنان ما، قبل از انقلاب بهتر از شرایط فعلی بوده است؛ آیا اینگونه سخن راندن توهین به شیرزنان ایرانی که در سایه انقلاب اسلامی، عزت و سربلندی خود را بازیافته‌اند، نیست؟ آیا اینان نمی‌بینند که بعد از انقلاب بیش از شصت درصد پذیرفته‌شدگان دانشگاه‌های ما خانم‌ها هستند؟ اینان از مادران وهمسران شهدا خجالت نمی‌کشند؟ شاید رژیم پهلوی برای امثال شماها بهتر بود، وگرنه همه دنیا می‌دانند که رشد همه جانبه و مشارکت زنان ایرانی در تمامی مسائل قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست. اینان بدانند دورانی که با دو چرخه سواری بانوان می‌شد از مردم رای گرفت، گذشته است.

نماینده مردم قم در مجلس تأکید کرد: حضور برخی از فیلم‌ها در جشنواره فیلم فجرکه مغایر با ارزش‌های انقلاب اسلامی و باورهای دینی مردم بود اعتراض مردم و مراجع معظم تقلید و دلسوزان نظام را به دنبال داشته است. شایسته است که رئیس جمهور محترم با توجه به اینکه خود از فرزندان حوزه می‌باشند نسبت به این نگرانی‌ها حساس بوده و تذکرات لازم را به مجموعه‌های مربوطه بدهند.

امیرآبادی تصریح کرد: البته جا دارد از دست اندرکاران دو فیلم ارزشی «چ» و «شیار 143» که به تنهایی بار بی‌توجهی سایر فیلم‌سازان به ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس را به دوش کشیدند تقدیر و تشکر کنم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon