نهالکاری در ۵۵ هکتار اراضی خاتم


نهالکاری در 55 هکتار اراضی خاتم

خبرگزاری تسنیم: رئیس منابع طبیعی شهرستان خاتم با اشاره به اینکه، عملیات نهال کاری و بذرکاری درعرصه های جنگلی خاتم پایان یافت، گفت: ۵۵ هکتار از اراضی خاتم نهالکاری شد.

رضا پورتیموری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در خاتم اظهار کرد: در راستای اجرای طرح ملی صیانت از جنگل‌ها، 55 هکتار از اراضی جنگلی منطقه چاه منج با گونه‌های بنه و بادام کوهی نهال‌کاری و 10 هکتار دیگر از آن با گونه‌های آنغوزه و جاشیر بذرکاری شد.

وی بدون اشاره به میزان اعتبار صرف شده در اجرای این طرح افزود: این عملیات از یک ماهه گذشته تا کنون در این شهرستان اجرائی شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری خاتم  از اجرای عملیات مبارزه با آفات و امراض، هرس بهداشتی درختان آلوده به امراض و بیماری‌ها در منطقه جنگلی باغ شادی، ایجاد کمربند حفاظتی در راستای اجرای طرح صیانت ازجنگل‌ها در آینده خبر داد و گفت: حفاظت و قرق منطقه نیز با بکارگیری نیروهای حفاظتی در قالب گشت‌های مستمر در این مناطق نیز در حال اجرا است.

پورتیموری خاطرنشان کرد: طرح صیانت از ‌جنگل های زاگرس و جنوب کشور به منظور حفاظت، نگهداری و توسعه عرصه‌های جنگلی از محل طرح‌های ملی کشور عملا از سال گذشته در این شهرستان شروع شده است.

وی بیان کرد: شهرستان خاتم با دارابودن 64 هزار هکتار جنگل طبیعی و 700 هزار هکتار مرتع از مناطق عمده جنگلی در استان یزد محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon