کاهش ۵۰ درصدی بودجه المان‌های شهری در مشهد

کاهش 50 درصدی بودجه المان‌های شهری در مشهد

خبرگزاری تسنیم: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: امسال بودجه المان‌های شهری حدود ۵۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس, حسین شادکام در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کتابی با عنوان میزبانی برای آموزش آداب میزبانی در دست چاپ است که در ایام نوروز از طریق ایستگاه‌های بهارانه توزیع و در اختیار شهروندان مشهدی قرار می‌گیرد.

شادکام با بیان اینکه تلفن ملی زائر در چند سال اخیر در خدمت زائران بوده است, تصریح کرد: این تلفن به طور 24 ساعته و با شش اپراتور به منظور خدمت‌رسانی به زائران مشهد مقدس فعال است و تمام زائران می‌توانند از این طریق اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: برش‌های مختلفی از نیازهای اطلاعاتی زائران را در سامانه‌ای طراحی کردیم که زائران از طریق آن می‌توانند برنامه‌های تفریحی و گردشگری مورد علاقه خود را دریافت کنند تا برای گردش‌های خود برنامه‌های مشخص داشته باشند.

شادکام از وجود 26 پایگاه راهنمای زائر در مبادی ورودی شهر خبر داد و افزود: تعداد 16 گروه پیاده با یونیفورم‌های یکنواخت برای ارتقای کیفیت راهنمای زائر در نظر گرفته شده است که در این ایام فعالیت می‌کنند، در این پایگاه‌ها از حوزه‌های خدمت‌رسان مانند هلال احمر و اسکان فرهنگیان دعوت شده است تا با مشارکت خود در تسهیل امور موثر باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد عنوان کرد: هدف اصلی ما ایجاد یک فضای ذهنی مثبت برای زائر است و سعی کرده‌ایم با طراحی تورهای گردشگری که در قالب‌های برش‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعت‌گرایی است در خدمت زائران باشیم.

شادکام از برگزاری مانور خدمت در 25 یا 26 اسفند ماه امسال خبر داد و گفت: در این مانور تمام ارگان‌های خدمت‌رسان و سازمان‌هایی که در خدمت‌رسانی به زائران دست دارند مشارکت می‌کنند و از اصحاب رسانه نیز دعوت کرده‌ایم تا در این مانور مشارکت داشته باشند.

وی کمپ غدیر را بزرگترین مرکز اقامتی در کشور عنوان کرد و افزود: این کمپ با استقرار 175 کلبه زمستانی و سوله‌های مشخصی برای مواردی که هوا بارانی است در خدمت زائران مشهدی قرار دارد.

شادکام از سرویس رایگان اتوبوس به حرم مطهر، بیمه مسافران و اینترنت رایگان در ایام نوروز خبر داد و خاطرنشان کرد: در پنجم فروردین ماه سال 92 موفق شدیم در یک روز تعداد 23 هزار نفر را در یک شب در کمپ بابا قدرت اسکان دهیم که این رقم بسیار قابل توجهی بود.

وی از نصب یادمان‌های شهری در 25 اسفندماه امسال خبر داد و اظهار کرد: امسال بعد از شهادت حضرت زهرا (س) یادمان‌ها در سطح مشهد مقدس به سه گروه موقت، ماندگار و دائم توزیع و نصب می‌شوند.

شادکام تصریح کرد: امسال با کاهش 50 درصدی بودجه یادمان‌های شهری مواجهه بودیم و این عامل سبب شده است تعداد این یادمان‌ها تا اندازه‌ای کاهش داشته باشد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon