جشنواره فرش دستباف در مراغه برگزار می شود

جشنواره فرش دستباف در مراغه برگزار می شود

خبرگزاری تسنیم: سرپرست اداره صنعت ،معدن و تجارت مراغه از برگزاری جشنواره فرش دستباف در مراغه خبرداد.

حسن مصیبی عصر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در مراغه اظهار کرد: جشنواره فرش دستباف همزمان با شهر های استان در مراغه برگزار می‌شود.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت مراغه افزود: این شهرستان با پنج فروشگاه در چهارمین جشنواره فروش فرش دستباف آذربایجان شرقی حضور دارد.

 مصیبی، بازدید از این فروشگاه‌ها افزود: فروشگاه‌های شرکت کننده در این شهرستان در محل‌های سرای صدر کبیر و خیابان خواجه نصیرجنوبی و خیایان دکتر بهشتی این شهرستان فعالیت می کنند.

وی اظهار کرد : این فروشگاه ها شامل فروشگاه های منیری شریف،‌ بیرامی و خیری واقع در سرای صدر کبیر و فروشگاه مردانی واقع در خیابان خواجه نصیر جنوبی بالاتر از بانک رفاه کارگران و فروشگاه اصل خفافی واقع در خیابان دکتر بهشتی جنب سرای بزرگ است.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت مراغه گفت: این جشنواره تا 22 اسفند ماه سال همزمان با شهرهای استان در مراغه ادامه خواهد داشت که حضور فعال شرکت کنندگان در حوزه فروش قالی بیانگر سابقه و ظرفیت های بالای تولید در این شهرستان است.

مصیبی، خاطر نشان کرد: معرفی هرچه بیشتر قالی به عموم مردم و پیشبرد اهداف عالی اقتصادی قالی و افزایش اشتغالزایی در این صنعت مهمترین هدف این جشنواره است

وی سابقه دیرینه قالی بافی و توانمندی های قالیبافان این شهرستان در این امر بسیار مهم بوده و تاثیر غالب این را در حوزه قالی بافی عمیق و تاریخی است.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت مراغه به نوع بافت قالی این شهرستان به ویژه با نقشه و طرح ماهی با ویژگی‌های بافت این شهرستان در سال های دور اشاره کرد و ادامه داد: مراغه یکی از قطب های مهم تولید قالی در کشور بوده که قالی‌های این شهرستان با رج شمار بالا و نفیس تولید و روانه بازار می شود.

مصیبی گفت: عمده تولیدهای قالی این شهرستان به کشورهای روسیه، ژاپن، کشورهای اروپایی و عربی صادر می شود و به دلیل این اهمیت همه ساله نمایشگاه قالی ایپک مراغه برگزار می‌شود.

مصیبی رئیس اداره صنعت ،معدن و تجار ت مراغه  اظهار کرد: حضور مراغه دراین جشنواره نشانگر روح زنده و فعال این شهرستان و سابقه دیرینه در زمینه قالی بافی دارد.

هم اکنون در مراغه  بیش از 16 هزار قالیباف فعالیت می کنند که این تعداد هنرمند سالانه حدود 60 هزار متر مربع قالی تولید می کنند.

مراغه یکی از مهمترین قطب های تولید قالی ابریشم با برند ایپک در کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon