٤٤ هزار هکتار سکونت گاه غیر رسمی در کشور وجود دارد


٤٤ هزار هکتار سکونت گاه غیر رسمی در کشور وجود دارد

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر ٤٤ هزار هکتار سکونت گاه غیر رسمی نیز در کشور وجود دارد که ١٦ میلیون نفر در این بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار تسنیم از سنندج، سیداحسن علوی شامگاه چهارشنبه در همایش نقش مهندسین در توسعه زیر ساخت‌ها که در دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر ٤٤ هزار هکتار سکونت گاه غیر رسمی نیز در کشور وجود دارد که ١٦ میلیون نفر در این بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند. 

وی با اشاره به اینکه در ساخت و سازها به مقاوم سازی توجه نمی‌شود، گفت: بی توجهی به مقاوم سازی و وجود زیرساخت‌های فرسوده ایمنی ساختمان‌ها را در کشورزیر سوال می‌برد و در هنگام وقوع حوادث خسارات زیادی را به بار می‌آورد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی ایرادهایی دارد، گفت: مهندسانی که در زمینه زیرساخت‌ها فعالیت دارند، تضمین اجرایی ندارند چرا که نظام مهندسی قواعد یکسانی ندارد.

وی با اشاره به اینکه باید قواعدی منسجم و دقیق برای نظام مهندسی کشور شکل بگیرد تا تضمین اجرایی را برای مهندسان به همراه داشته باشد، افزود: موازی کاری‌ها و تعدد مدیریتی و عدم وجود مجموعه‌ای منسجم و دقیق از جمله مشکلاتی است که ضمانت اجرایی فعالیت مهندسان را دچار خلل می‌کند.

علوی افزود: انتقاداتی نیز بر نظام آموزشی کشور در زمینه نحوه تربیت دانش آموختگان و مهندسان وارد است و باید این کاستی‌ها رفع شود.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، گفت: سیستم آموزشی باید مسائل عملی و تحقیقاتی را بیش از مسائل تئوریک مورد توجه قرار دهد، تا آن بخش از مشکلات ساخت و ساز که ناشی از نبود دانش فنی است رفع شود.

وی به نقش بی بدیل مهندسان در توسعه زیرساخت ها اشاره و تصریح کرد: متاسفانه افرادی هستند که الفبای مهندسی را نمی‌دانند در حالی‌که زیربناهای زیادی را در اختیار گرفته و مشغول ساخت و ساز هستند، که این امر بسیار نگران کننده است.

علوی با تاکید بر ضرورت توجه به نحوه فعالیت مهندسان، خاطرنشان کرد: قانون نظام مهندسی در حال حاضر در کمیسیون عمران مجلس در دست بررسی است و امید است که قدرت بیشتری را به نظام مهندسی در راستای انجام ماموریت‌هایش اعطا کند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon