انتقال سند ۶ هزار هکتار از اراضی به نام سازمان منطقه آزاد ماکو

انتقال سند 6 هزار هکتار از اراضی به نام سازمان منطقه آزاد ماکو

خبرگزاری تسنیم: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ماکو از انتقال ۶ هزار هکتار از اراضی ملی این شهر به نام سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو خبر داد.

علی حسنعلی زاده در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه اظهار کرد: منابع ملی شامل جنگلها و مراتع جزء انفال و متعلق به مردم است و حفاظت از این اموال در وهله اول شرعی و دینی و در مرحله بعد یک وظیفه قانونی و اجتماعی است.

وی گفت: مراتع با تمام اهمیت و ارزشی که دارند در حفظ آب و خاک و تولید هوای پاک و توسعه بخش کشاورزی و دامداری نقش اساسی دارند و این مراتع امانتی است که باید به نسلهای آینده تحویل دهیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ماکو مهمترین فعالیتهای این اداره را توزیع و نگهداری 14 هزار اصله نهال، حفاظت و قرق ذخیره گاه جنگلی یک هزار و871 هکتار، بررسی و مطالعه طرح ترسیب کربن در بورالان و همکاریهای بین المللی درباره شن های روان منطقه بورالان ذکر کرد.

حسنعلی زاده تصریح کرد: عملیات قرق در سطح 11هزار هکتار از اراضی منطقه انجام شده و در بخش معادن نیز 220 تقاضای عملیات معدنی رسیده و صدور 107 مجوز معدن عملیاتی شده است و در حال حاضر تعداد 10 معدن فعال و تعداد 64 معدن با اتمام عملیات یا ابطال و محدود شده اند.

وی اظهار کرد: از یک هزار و 111 فقره پرونده تشکیل شده به 646 فقره پرونده رسیدگی شده که در 25 پرونده منجر به صدور رای شده است

حسنعلیزاده افزود: در اجرای ماده 56 به مساحت یک هزار و 195 هکتار تهیه نقشه صورت گرفته و در10 هزار هکتار سند مالکیت بنام دولت اخذ شده و 120 هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح های کشاورزی و صنعتی و 6 هزار هکتار از اراضی منطقه را بنام منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو انتقال داده شده است.

انتهای پیام / ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon