ضرورت توجه جدی به هشدارها در شب چهار شنبه سوری


ضرورت توجه جدی به هشدارها در شب چهار شنبه سوری

خبرگزاری تسنیم: مدیر مرکز آموزشی قطب الدین شیراز با بیان اینکه توجه به هشدارها در شب چهارشنبه سوری بسیار مهم و ضروری است، گفت: آمار سال های اخیر نشان می دهد که عدم رعایت نکات ایمنی و پیشگیری، حوادث مصیبت باری برای خانواده ها به وجود آورده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز باقر نسیمی با بیان اینکه توجه به هشدارها در شب چهارشنبه سوری بسیار مهم و ضروری است، اظهار کرد: آمار مصدومان مراسم چهارشنبه‌سوری در سال‌های اخیر  نشان می‌دهد که به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی و پیشگیری، حوادث مصیبت بار و غیرقابل جبرانی گریبان‌گیر افراد، جامعه و خانواده‌ها شده است.

وی گفت: آمار آسیب‌دیدگان سال 1390 در کشور در کل 1980 مورد بوده که خوشبختانه در مقایسه با سال 89 ، 1/5 درصد کاهش داشته و در سال 91 نیز نسبت به سال قبل اندکی کاهش داشته است.

نسیمی افزود: در سال 91 گروه سنی جوان و نوجوانان بیش‌ترین میزان آسیب‌پذیری را داشته‌اند و به طور متوسط 91 درصد این حوادث در مناطق شهری رخ داده است.

مدیر مرکز آموزشی قطب الدین شیراز  تصریح کرد: در سال گذشته 1/47 درصد هنگام بازی با مواد محترقه، 5/19 درصد هنگام گذر به صورت عابر پیاده،  9/10 درصد هنگام تماشا، 6/5 درصد هنگام پریدن از آتش، 7/2 درصد هنگام تهیه و ساخت مواد مذکور و 2/1 درصد هنگام انجام وظیفه دچار آسیب شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: به هممه هم‌وطنان عزیز توصیه می‌شود برای حفظ سلامت خود و خانواده و جلوگیری از آسیب رساندن به دیگران از برگزاری مراسم آتش‌بازی پرهیز کنند یا حداقل نکات ایمنی و پیشگیری را مورد توجه قرار دهند تا از بروز عواقب پشیمان‌کننده جلوگیری شود.

مدیر مرکز آموزشی درمانی قطب الدین اظهار کرد: از هموطنان فهیم، با فرهنگ و باادب انتظار می‌رود توصیه و نکات ایمنی لازم را رعایت و به فرزندان خود آموزش دهند و با ارگان‌های مربوط برای پیشگیری از حوادث اجتماعی همکاری لازم را داشته باشند.

نسیمی خطاب به والدین افزود: خانواده‌ها در پیشگیری از حوادث نقش مهمی دارند و باید کودکان و نوجوانان را تشویق کنند تا درک درستی از حوادث داشته باشند.

وی گفت: خانواده‌ها می‌توانند با همراهی فرزندان خود در هنگام استفاده از مواد محترقه و آتش‌بازی بی‌خطر  آنان را از خطر دور نگه دارند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon