خود سوزی دومین بلغاری به علت بحران اقتصادی


خودسوزی

خبرگزاری تسنیم : یک شهروند بلغاری، یک ماه پس از خودسوزی روز گذشته جان خود را از دست داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبان« تله سور»؛ پلملن گورانو، شهروندانی بلغاری روز گذشته(دوشنبه) بر اثر اقدام به خود سوزی که در بیست فوریه به نشانه اعتراض به بحران‌های اقتصادی انجام داده بود، جان خود را از دست داد.

پس از انتشار خبر مرگ گورانو صدها بلغاری بار دیگر به نشانه اعتراض به سیاست‌های دولت و بحران فراگیر در این کشور گردهم آمدند و تظاهرات برگزار کردند.

یکی از تظاهرکنندگان در رابطه با گورانو گفت:« این فرد به علت بحرانی که روز به روز ما را تحت فشار قرار می‌دهد اقدام به خودسوزی کرد. او برای ما سمبل است و حالا نیز به خاطر او تجمع کرده‌ایم».

این نخستین باری نیست که شهروندی بلغاری اقدام به خودسوزی می‌کند.

19 فوریه، درست یک روز پیش از اقدام گورانو به خودسوزی، فرد بیکاری 26 ساله نیز به نشانه اعتراض به بحران‌های فراگیر و بی توجهی دولت اقدامی مشابه را انجام داد.

تظاهرات‌‌های فراگیر در کشور بلغارستان از 20 فوریه پس از استعفای بویکو بوریسوف، نخست‌وزیر این کشور تشدید شدند.

پس از استعفای دولت بلغارستان قریب به دوهزار شهروند بلغار به نشانه اعتراض به افزایش بهای برق  و نرخ بالای بیکاری، پایین بودن دستمزد، فساد مالی و انحصار قدرت تظاهراتی گسترده برگزار کردند.

بلغارستان فقیرترین کشور عضو اتحادیه اروپا به‌شمار می‌رود و اتحادیه‌های کارگری اعلام می‌کنند نرخ بیکاری این کشور به بیش از 18 درصد رسیده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان