تخصیص ۱۸۰میلیارد ریال اعتبار به حوزه درمان و پیشگیری اعتیاد


تخصیص 180میلیارد ریال اعتبار به حوزه درمان و پیشگیری اعتیاد

خبرگزاری تسنیم: معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی‌ کشور از تخصیص ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار به حوزه درمان و پیشگیری اعتیاد خبرداد و گفت: پنج هزار مرکز درمان سرپایی اعتیاد با الگوی متادون در کشور وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محسن روشن پژوه، پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از مرکز اجتماع درمان مدار کرمان (تی سی) در جمع خبرنگاران،با بیان اینکه درمان و کنترل اعتیاد خواسته اصلی مردم از مسئولان بوده است، اظهار کرد: مسئولان ارشد نظام نیز این دغدغه را دارند.

وی با بیان اینکه در کشور از سال‌های قبل تاکنون برنامه‌ها و فعالیت‌های گسترده‌ای در این زمینه با ارزیابی علمی دقیق و منصفانه وجود داشته است، گفت: اما همچنان فضا برای کار کردن بر روی این مسئله بسیار است.

شیوع اعتیاد در کشور مناسب نیست

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور افزود: وضعیت مناسبی از نظر شیوع اعتیاد در کشور نداریم  و گستره این معضل توجه ما را به خود جلب می‎کند.

روشن‌پژوه بیان کرد: از حدود پنج سال گذشته موج جدیدی در رابطه با مصرف مواد محرک ایجاد شده که تاثیر و عوارض آن عمیق‌تر از مواد سنتی مانند تریاک است.

وی افزود: باید در این رابطه از رویکردهای نوین، جامع‌تر و علمی استفاده کنیم، زیرا مقابل ما یک سیستم هوشمند و پیش رونده قرار دارد که مخاطبان خود را به خوبی می‎شناسد.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی‌ کشور با تاکید بر توسعه ترویج سلامت همگانی و مشارکت تمامی دستگاه‌ها و نهادها برای تحقق این مهم، توجه به مردم و اجتماعی کردن رویکردها، توسعه رویکرد اجتماع محور و توجه به کارکردهای نهادهای مدنی به ویژه خانواده برای ترویج سلامت را از جمله موارد پیشگیری و کنترل بهتر اعتیاد عنوان کرد.

روشن‌پژوه بیان کرد: با وجود اینکه در سال‌های اخیر در حوزه اعتیاد بسیار کار شده اما شاید لازم باشد به معیارهای کیفی این بخش بیشتر پرداخته شود.

5000 مرکز درمان سرپایی اعتیاد در کشور وجود دارد

وی گفت: پنج هزار مرکز درمان سرپایی اعتیاد با الگوی متادون در کشور وجود دارد که یک هزار و 200 مرکز از این مراکز مربوط به بهزیستی است.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد:800 مرکز درمانی اقامتی میان مدت و 25 مرکز درمان اقامتی درازمدت با الگوی اجتماع محور نیز در کشور وجود دارد.

روشن‌پژوه با اشاره به سیاست‌های کلی بهزیستی، گفت: پیشگیری با رویکردهای اجتماع محور، تقویت شبکه ملی سازمان‌های اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد، تقویت خط ملی اعتیاد با شماره 09628 که از همه نقاط کشور قابل دسترسی است، از جمله این سیاست‌ها محسوب می‌شود.

تخصیص 180میلیارد ریال اعتبار مربوط به حوزه درمان و پیشگیری اعتیاد

وی با اشاره به اینکه 180 میلیارد ریال اعتبار مربوط به حوزه درمان و پیشگیری اعتیاد تخصیص یافته است، اظهار کرد: پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های کاری، توجه به کرامت، حفظ منزلت و شأن انسان در درمان، علمی کردن مداخلات و کیفی کردن آن‌ها و توجه به تمام نیازهای انسان از سایر سیاست‌های مد نظر بهزیستی کشور است.

9 درصد معتادان کشور زن هستند

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: یک میلیون و 325 هزار نفر آمار شیوع اعتیاد در کشور اعلام شده است که 9 درصد آن‌ها زن هستند که باید به این دسته توجه ویژه‌ای شود.

روشن‌پژوه گفت: برای افراد زیر 18 سال نیز باید برنامه‌ریزی ویژه‌ای در کشور انجام شود.

وی با بیان اینکه امسال مراکزی در کشور افتتاح می‌شود که  به بازتوانی افراد بهبود یافته می‎پردازد، خاطرنشان کرد: یکی از این مراکز در استان کرمان افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon