۱۵۰ نفر از ۵۰ قوم ایرانی وارد بوشهر شدند


150 نفر از 50 قوم ایرانی وارد بوشهر شدند

خبرگزاری تسنیم: کاروانی متشکل از اقوام قشقایی ، کرد ، ترکمن، تالش ، آذری ، بلوچ پس از طی مسافت ۴۰۰ کیلومتری با پای پیاده عصر امروزخود را به خلیج فارس در بوشهررساندند.

 مدیر برگزاری جشنواره اقوام ایرانی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با بیان اینکه 50 قوم ایرانی از اول اریبهشت حرکت خودرا از شیراز با پای پیاده به بوشهرآغاز کردند اظهار کرد: شرکت کوچ ایل قشقایی به نمایندگی از ایل بزرگ قشقایی، کاروان فرهنگی اقوام ایرانی را با هدف گرامیداشت روز ملی خلیج فارس راه اندازی کرده و در این سفر هموطنان کرد ، سیستان و بلوچستان ،ترکمن و تالش ما را همراهی کردند.

غلامعلی کاظمی با بیان اینکه هدف از  حرکت این اقوام با پای پیاده از شیراز را پاسداشت روز ملی خلیج فارس اعلام و تصریح کرد: حرکت ما از شیراز به برازجان ، دلوار و از دلوار به سوی بوشهر بود و دربین مسیر  مردم خونگرم استان بوشهر از دالکی تا بوشهر از اقوام ایرانی استقبال ویژه‌ای کردند.

وی با بیان اینکه در دلوار با خانواده رئیسعلی دلواری دیدار کردیم گفت: در دلوار با حضور در منزل رئیسعلی دلواری و موزه این سردار ایرانی  یاد و خاطره سردار بزرگ جنوب رئیسعلی دلواری گرامی داشته شد.

مدیر برگزاری جشنواره اقوام ایرانی افزود: در دلوار ضمن تجدید پیمان با سرداران ضد استعمار رئیسعلی دلواری ، صولت الدوله قشقایی، ستارخان، باقرخان ، میرزاکوچک حرکت خود را به سمت بوشهرآغاز کردیم.

کاظمی با بیان اینکه پایان سفر ما روز ملی خلیج فارس در بوشهر و کنار خلیج همیشه فارس است، گفت:  این کاروان عصر امروز به بوشهر رسیدند و در روز ملی خلیج فارس  اقوام مختلف ایرانی از قشقایی گرفته  تاآذری و کرد و بلوچ نمایش اجرا می‌کنند.

وی تاکید کرد: پیام سفر ما این است  اقوام ایرانی برای وجب به وجب خاک ایران جان خود را نثار می کنند ، جامعه بین الملل بداند ، نام خلیج فارس تا ابد خلیج فارس می ماند.

مدیر برگزاری جشنواره اقوام ایرانی با قدردانی از استقبال بی نظیر مردم بوشهر گفت: با ورود قوم ایرانی ساعاتی پیش  به شهر بوشهر در مبدا ورودی این شهراز این اقوام به گرمی استقبال شد و با قدردانی مسئولان استان بوشهر روبه‌رو شدیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon