تلفات سیل افغانستان به ۱۵۰ نفر رسید

تلفات سیل افغانستان به 150 نفر رسید

خبرگزاری تسنیم: تعداد تلفات ناشی از جاری شدن سیل هفته گذشته در شمال افغانستان به مرز ۱۵۰ نفر رسیده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پرس تی وی، فرماندار ولایت جوزجان در شمال افغانستان در خصوص آمار تلفات ناشی از سیل هفته گذشته تاکید کرد: تلفات سیل در این منطقه به تنهایی به بیش از 70 نفر رسیده است و هزاران نفر از کسانی که بر اثر این سیل بی خانمان شده اند هنوز در چادر به سر می برند.

وی تصریح کرد: ولایت جوزجان تاکنون یک میلیون افغانی معادل 18 هزار دلار کمک مالی از دولت مرکزی دریافت کرده و قول اعطای 2 میلیون افغانی دیگر نیز داده شده است. مقام های رسمی دو ولایت دیگر از جمله سرپل و فاریاب نیز اعلام کردند، تعداد تلفات سیل اخیر در این مناطق به ترتیب به 31 و 43 نفر رسیده است.

یکی از نمایندگان محلی در ولایت سرپل نیز تاکید کرد: 2 منطقه در این ولایت به طور کامل زیر آب رفته و تخریب جاده ها مانع از ارسال کمک برای مردم این مناطق شده است.

سیل که در پی بارش شدید باران در هفته گذشته در 4 ولایت افغانستان جاری شده هزاران نفر را مجبور کرده تا خانه های خود را ترک کنند. ارتش ملی افغانستان با استفاده از بالگرد به کمک افرادی رفته که در سیل اخیر گرفتار شده اند. موسسه بین المللی خیریه "کودکان را نجات دهید" نیز اعلام کرد، بیش از 40 هزار نفر شامل 25 هزار زن و کودک از سیل اخیر آسیب دیده‌اند.
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
خانه خودرو شمال
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت