آبگیری سد"آغ چای" منازل روستای چایپاره را تهدید می کند

آبگیری سد"آغ چای" منازل روستای چایپاره را تهدید می کند

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: آبگیری سد آغ چای منازل روستایی چایپاره در منطقه بیگ جوان را تهدید می کند و ضروت دارد دولت کانالی برای رفع این مشکل احداث کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، موید حسینی صدر در مراسم معرفی فرماندار جدید چایپاره گفت: متاسفانه در احداث سد آغ چای بیشتر آب این سد برای آبیاری مزارع دشت نازک تعریف شده است، در حالی که آب این سد قبل از رفتن به مناطق دیگر باید مزارع شهرستان چایپاره را آبیاری نماید.

وی افزود: در شرایطی که 11 روستای چایپاره از آب این سد نمی توانند استفاده کنند، انتقال آب سد به دشت نازک که می تواند از آب سد ارس نیز استفاده نماید، از عدالت و انصاف بدور است.

حسینی صدر با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای استفاده همه روستاهای چایپاره از آب سد آغ چای گفت: برای حل این مشکل تاکنون چندین بار با وزیر نیرو و معاونینش مذاکره کرده ام و دستور انتقال آب به همه روستاهای چایپاره را اخذ کرده ایم، اما هنوز اقدامات عملی انجام نشده است، لذا از استاندار آذربایجان غربی درخواست داریم نسبت به اجرای دستورات صادر شده، اقدامات لازم را انجام دهد.

نماینده مردم شهرستان های خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی با تشریح برخی دیگر از مسائل و مشکلات موجود در منطقه گفت: به علت احداث سد آغ چای منازل مردم منطقه بیگ جوان دچار آب گرفتگی شده است و مقرر شده کانالی برای انتقال آب از این منطقه احداث شود که هنوز اقدام نشده و باید هر چه سریعتر نسبت به رفع این مشکل اساسی مردم منطقه اقدام شود.

حسینی صدر همچنین به ساماندهی سه راهی ورودی قره ضیاالدین اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مقرر شده جاده ایواوغلی، چایپاره، بازرگان تعریض و چهاربانده شود، باید سه راهی ورودی قره ضیاالدین نیز بصورت استاندارد ساماندهی گردد.

نماینده مردم خوی و چایپاره خواهان استقرار ادارات بویژه اداره راه و شهرسازی در قره ضیاالدین شد و بیان کرد: نرخ بیکاری در چایپاره بسیار زیاد است و برای رفع این معضل باید کشاورزی در منطقه رونق بیشتری بگیرد و مشاغل جانبی در سد آغ چای از جمله صدور پروانه ماهیگیری انجام شود.

وی اظهار کرد: از فرماندار جدید انتظار داریم برای افزایش امید و اعتماد اقدامات انجام شده و نتایج آن را بدرستی در اختیار مردم قرار دهد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
خانه خودرو شمال
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon